נסראללה: "מצבו של צה"ל גרוע, נחזיר אתכם לתקופת האבן"

המתיחות מול לבנון נמשכת ולאחר ששר הביטחון ביקר בגבול לבנון ושיגר איומים ואזהרות לחיזבאללה, מזכ"ל הארגון השיב: "לאחר הפילוג הפנימי בישראל, מצבו של צה"ל גרוע. המצב הפנימי בישראל, זה מהשפעות מלחמת לבנון השניה"

חסן נסראללה

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם הערב (שני) והגיב לדבריו של שר הביטחון יואב גלנט: "כעת, לאחר הפילוג הפנימי בישראל, מצבו של צה"ל גרוע, אנחנו נחזיר אתכם לתקופת האבן אם תלכו למלחמה עם לבנון".

"לפני כמה ימים שר הביטחון עמד מאות מטרים מהגבול ואיים, לא התקרב ממש גבול", אמר נסראללה על גלנט. "הוא אמר שיחזירו לבנון לתקופת האבן. אני רוצה להגיב על זה. אנחנו לא מכחישים שיש ביכולתה של ישראל לעשות זאת, זה לא חדש. החדש הוא מה יכולה ההתנגדות לעשות - וזה מה שמבינה ישראל".

השר גלנט בהר דב
השר גלנט בגבול לבנון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מזכ"ל חיזבאללה המשיך והתייחס למלחמת לבנון השנייה והשלכותיה: "אחרי 17 שנה האם ישראל הצליחה לטפל בהשלכות של מלחמת לבנון השניה על החזית הפנימית, התודה, הממשלה ,האנשים? לא, ההפך. יש התגברות של ההתנגדות במסלול הפלסטיני. המצב הפנימי בישראל, זה מהשפעות מלחמת לבנון השניה. זה חלק מתוצאות המלחמה. זה הביא להפסקת האש למרות שישראל לא השיגה את תוצאותיה".

"כל מרכזי התקשורת, הכוח, החשמל - כל זה נתון לידי הטילים המדוייקים, חרף כל טילי הפטריוט וכיפת ברזל", איים נסראללה. "יכולה להיות פגיעה בתשתיות. ישראל חלשה יותר ממה שהייתה וההתנגדות הרבה יותר חזקה ממה שהייתה".

הרמטכ''ל הרצי הלוי ואלוף פיקוד הצפון בגבול לבנון
הרמטכ''ל הרצי הלוי ואלוף פיקוד הצפון בגבול לבנון | צילום: דובר צה''ל

אתמול התרחש אירוע חריג בגבול לבנון כאשר פעיל חיזבאללה השליך בקבוק תבערה לעבר שטח ישראל  באזור מטולה - וכוחות צה"ל הגיבו בירי באוויר. לא נגרם נזק ואין נפגעים. המקרה מהווה עליית מדרגה לאחר תקופה מתוחה בגבול הצפוני, שכללה מספר התגרויות מצד פעילי חיזבאללה.

גבול לבנון
גבול לבנון | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר סייר גלנט לאורך גבול הצפון יחד עם אלוף הפיקוד אורי גורדין, מפקדת אוגדה 91 תא"ל שי קלפר והקצונה הבכירה של הפיקוד, ואמר: "אני מזהיר את חיזבאללה, את נסראללה - לא לעשות טעות. עשיתם טעויות בעבר, שילמתם מחירים מאוד כבדים. אם חלילה תתפתח פה הסלמה או עימות, אנחנו נחזיר את לבנון לעידן האבן".

"לא נהסס להפעיל את כל העוצמה שלנו, ולשחוק כל מטר של חיזבאללה ושל לבנון אם נידרש לזה", הוסיף גלנט, "אל תעשו טעויות, אנחנו לא רוצים במלחמה, אבל אנחנו מוכנים להגן על האזרחים שלנו, על החיילים שלנו ועל הריבונות שלנו".