בת השמונה שהתמוטטה בחולון בעת האזעקה - התעוררה

ליה, שאיבדה את הכרתה ופונתה לביה"ח וולפסון במצב קשה, שבה להכרה • בכיר בג'יהאד האסלאמי אמר ל"אל-אחבאר" שארגונו לא בוטח בהסכם הרגיעה. "אם ישראל תפר את ההבנות - נשוב לירות על המרכז"

זמן צפייה: 02:33

מבצע חגורה שחורה: ליה בת השמונה שהתמוטטה בתחילת השבוע בחולון בעת אזעקה, שבה היום (שישי) להכרה. כשהילדה איבדה את הכרתה, צוות מד"א העניק לה טיפול רפואי וביצע בה פעולות החייאה עד שהדופק שלה חזר. לאחר מכן, הצוות פינה אותה לבית החולים וולפסון במצב קשה ויציב כשהיא מורדמת ומונשמת.

במקביל, בכיר בג'יהאד האסלאמי התייחס להפסקת האש שהושגה בין הארגון לישראל ואמר: "הודענו למצרים שנשוב לירות מייד על ערי המרכז. זאת, במידה והאויב לא יעמוד בתנאי ההסכם". לדבריו, "הג'יהאד לא בוטח בתוצאות התיווך המצרי. זאת, לאור העובדה שקהיר נכשלה כישלון חרוץ בעמידה על כך שישראל תעמוד בהתחייבויותיה במסגרת ההבנות שהוסכמו בסוף צוק איתן, שהופרו 12 פעמים בסבבים האחרונים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"זה קורה כמעט כל שנה": יום ההולדת של נויה בוטל בגלל האזעקות

"לא נוכל להחזיק מעמד": בעלי מתחמי האירוח בדרום קוראים לעזרה

מזכ"ל הג'יהאד: הצבנו תנאים פשוטים – הפסקת אש יכולה לקרות מחר

בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, שחוסל ברצועת עזה
בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, שחוסל ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

בהמשך דבריו, ציין הגורם כי הג'יהאד חש שהשלטונות במצרים בגדו בו. זאת, משום שבעת ביקור הנהגת הג'יהאד בקהיר, הובטח להם שלא תהיה פגיעה ישראלית בבכירי הארגון, שלדבריו "בוצעה נגדם הסתה מצד כלי תקשורת ישראליים, ובמיוחד נגד בהאא אבו אל-עטא". לכן, הסביר הבכיר, בחר מזכ"ל הג'יהאד נחלה שלא לנסוע לקהיר, למרות שליחת מסרים דחופים מצד המודיעין המצרי.

בתוך כך, ראשי הרשויות בעוטף עזה קיימו מוקדם יותר הערכת מצב, שבסופה החליטו על חזרה לשגרה באזור. מאז אמש לא נורו רקטות לעבר ישראל, ואם השקט יישמר, התלמידים יחזרו לבתי הספר ביום ראשון.

אתמול ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בחמ"ל המבצעים המיוחדים של השב"כ, שממנו נוהל המבצע לסיכולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, שחיסולו החל את מבצע "חגורה שחורה". נתניהו התייחס לביקור בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "המסר לאויבי ישראל: אנחנו יכולים להגיע לכל אחד".
ראש הממשלה בנימין נתניהו, בסיור ביטחוני במרכז ניהול יירוטים ובסוללת כיפת ברזל.
ראש הממשלה בנימין נתניהו, בסיור ביטחוני במרכז ניהול יירוטים ובסוללת כיפת ברזל. | צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

נתניהו נפגש עם העובדות והעובדים מהיחידות המבצעיות הטכנולוגיות והמודיעיניות שהשתתפו במבצע, שיבח אותם ובירך על הפעולה המוצלחת. ״מדובר במבצע ייחודי בו הפגנתם תעוזה יוצאת דופן ויצירתיות, אשר הביאו לתוצאה מוצלחת ביותר עבור ביטחון ישראל", אמר ראש הממשלה. "בשם אזרחי ישראל - אני מצדיע לכם".

היום, כידוע, לא התקיימו לימודים באשקלון, בשדרות וביישובי העוטף. זאת, בעקבות הירי אמש. הלילה, צה"ל תקף יעדי טרור של ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, בתגובה לשיגור כעשר רקטות אתמול לעבר עוטף עזה - למרות הפסקת האש שנכנסה לתוקפה אתמול לפנות בוקר. באשדוד התקיימו הלימודים היום, עם אחוזי התייצבות מרשימים, 90% בגנים ו-85% בבתי הספר.

בין היעדים שהותקפו היה מתחם צבאי ששימש, בין היתר, כאתר לייצור רכיבים המשמשים לייצור רקטות, ומפקדת חטיבת חאן יונס, שבה נמצאים כמה משרדי מפקדים של הארגון - כך נמסר מדובר צה"ל. לפי דיווחים פלסטיניים, הותקף גם מתקן קומנדו ימי של הארגון.

כאמור, אתמול הופרה הפסקת האש עם שש אזעקות שנשמעו במהלך היום, וכעשר רקטות שנורו לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה. בצה"ל העריכו כי פלגים קטנים מנסים לחבל בהפסקת האש. עם זאת, ההערכה במערכת הביטחון היא שהירי ייפסק.