תכננו פיגועים בישראל וירי רקטות: מי הם בכירי הג'יהאד שחוסלו?

במבצע "מגן וחץ" שהחל הלילה חוסלו שלושה בכירים בג'יהאד האסלאמי: חליל בהיתיני, טארק עז אלדין וג'אהד ע'נאם. השלושה היו מעורבים בפעולות טרור ביהודה ושומרון ותכננו ירי רקטות לעבר ישראל. השלושה נהרגו בבתיהם בעזה וברפיח ולפי הדיווחים בעזה גם ילדיו של עד אלדין נהרגו בהפצצה

זמן צפייה: 05:09

שלושת בכירי הג'יהאד האסלאמי שחוסלו הלילה (שלישי) במסגרת מבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה הם חליל בהיתיני, טארק עז אלדין וג'אהד ע'נאם. הם תושבי עזה ורפיח, שפעלו במשך שנים בארגון ותכננו פיגועים, ירי רקטות ופעולות שונות נגד ישראל.

חליל בהיתיני, בן 44, תושב עזה, היה בכיר בג'יהאד האסלאמי, האחראי על הירי הרקטי למרחב עוטף עזה בחודש האחרון. הוא המפקד הבכיר המבצעי בארגון ומפקד מרחב צפון רצועת עזה ועסק בתכנון פיגועים וכן תכנן ירי לעבר ישראל. בהיתיני החל את פעולתו בארגון בסוף שנות ה-90 ובמהלך השנים היה מעורב בפעולות טרור רבות כנגד ישראל – לרבות קידום פיגועי התאבדות, מטען, ירי רקטי ואכוונת פעילות טרור ביהודה ושומרון. בהיתיני החליף את תייסיר ג'עברי לאחר חיסולו באוגוסט האחרון במסגרת מבצע "עלות השחר".

שלושת בכירי הג'יהאד שחוסלו
שלושת בכירי הג'יהאד שחוסלו | צילום: רויטרס

בכיר נוסף של הג'יאהד האסלאמי שחוסל הלילה הוא טארק עז אלדין, בן 49, שהיה אחראי על תכנון והכוונת פעולות טרור ביהודה ושומרון. על פי הדיווחים הפלסטיניים בתקיפה נהרגו שני ילדיו, מייאר ועלי. לאחרונה תכנן וקידם פיגועים ובשנים האחרונות התקדם לדרג הפיקוד של הג'יהאד בעזה והיה אמון על הקשר בין השלוחה שלו בעזה לבין שלוחותיו ביהודה ושומרון, וכן על העברת כספים, על הסתה לביצוע פעולות טרור.

עז אלדין היה כלוא בישראל ונשפט למאסר עולם ועוד 25 שנים על מעורבתו בפיגוע התאבדות ופיגועי מטענים בתחילת שנות ה-2000. עז אלדין גורש במסגרת עסקת חילופי שבויים ברצועת עזה והשתקע בשכונת רמאל בעיר עזה.

Whatsapp Image 2023 05 09 At 0
ילדיו של בכיר הג'יהאד, שלפי הדיווחים בעזה נהרגו בהפצצה

כמו כן,  גם מזכיר המועצה הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, ג'אהד ע'נאם, בן 62, חוסל הלילה. הוא היה אחד מהפעילים הבכירים והותיקים ביותר של ארגון הטרור ומילא בו מספר תפקידי מפתח, כדוגמת ראש מרחב דרום. בתפקידו האחרון היה אחראי על תיאום והעברת כספים ואמל"ח בין הג'יהאד לחמאס ועסק רבות בקידום פעולות טרור ברצועת עזה, ביהודה ושומרון ובחו"ל.