המסר של חיזבאללה לשליחו של ביידן: "מוכנים להפסקת אש"

מקורות בלבנון טוענים כי ארגון הטרור העביר לעמוס הוכשטיין, השליח המיוחד של נשיא ארה"ב למזרח התיכון, מסר לפיו הם מוכנים להפסקת אש, במסגרתה תיושם החלטת 1701 - אם ישראל תיסוג מלבנון. לפי דיווח סעודי, אחרי שיגורי הכטב"מים לביתו של נתניהו, ישראל איימה על חיזבאללה: "נחריב את הדאחייה אם תפגעו בבכירים ישראליים"

זמן צפייה: 01:03

ברקע ביקורו בלבנון של השליח המיוחד של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן למזרח התיכון, עמוס הוכשטיין, מקורות בלבנון טוענים כי ארגון הטרור חיזבאללה העביר לו מסר לפיו הם מוכנים להפסקת אש עם ישראל - כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית.

לפי אותם מקורות, בארגון הטרור מוכנים ליישום של החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם - במידה וישראל תיסוג משטח לבנון. במקביל, ברקע שיגורי הכטב"מים לעבר ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה על-ידי חיזבאללה, בסעודיה מדווחים כי ישראל העבירה מסר משלה לחיזבאללה, ואיימה: "נחריב את הדאחייה אם תפגעו בבכירים ישראליים".

סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם
סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם | צילום: רויטרס

זוהי לא הפעם הראשונה מתחילת המלחמה בה מדווח כי בחיזבאללה מאותתים לעבר הפסקת אש. סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, אמר בנאום שנשא ב-8 באוקטובר כי הוא "תומך בהליך פוליטי אשר יביא להפסקת אש", כשבניגוד לעבר, הוא לא טוען כי ארגון הטרור מתנה הפסקת אש מול ישראל בהפסקת הלחימה ברצועת עזה במקביל.

עוד התייחס קאסם בדבריו להמשך הלחימה מול ישראל, על רקע התמרון הקרקעי של צה"ל בדרום לבנון, ואמר: "אנחנו פוגעים בהם. אנחנו פוגעים בהם ונאריך את זמן הפגיעה. עשרות ערים נמצאות בטווח של טילי ההתנגדות. אנחנו מבטיחים לכם שהיכולות שלנו בסדר". לדבריו, מאז שישראל החלה בתמרון הקרקעי בלבנון, היא "לא התקדמה כלל". עוד אמר כי "בכל מקרה, לאחר שנושא הפסקת האש מתגבש, וברגע שיהיה אפשר להשיג אותה באופן דיפלומטי, ניתן יהיה לדון בכל שאר הפרטים ולקבל החלטות".