לוחמים תקפו פלסטיני, הסתירו ותיאמו גרסאות: אישום חמור בצה"ל

על פי כתב האישום, במהלך סיור, הנאשם ושלושה חיילים נוספים העלו את הפלסטיני לג’יפ ונסעו עמו למקום מבודד - שם תקפו אותו ואיימו עליו. לבסוף השאירו אותו במקום כשהוא סובל מכאבים: "לאחר האירוע הסתירו הנאשם והחיילים את פרטי המקרה ממפקדיהם, בניסיון למנוע פתיחת חקירת מצ"ח ותיאמו גרסאות כדי לשבש את החקירה"

לוחמי צה"ל. ארכיון
לוחמי צה"ל. ארכיון | צילום: דובר צה"ל

התביעה הצבאית הגישה היום  (שני) כתב אישום חמור נגד חייל בדרגת סמ"ר בגין תקיפה, התעללות בנסיבות מחמירות ואיומים כלפי פלסטיני תושב יהודה ושומרון. בנוסף, יוחסו לנאשם עבירות של שימוש לרעה בכוח המשרה, חריגה מסמכות עד לכדי סיכון חיים או בריאות, מספר עבירות של שיבוש מהלכי משפט והתנהגות שאינה הולמת. יחד עמו צפויים להיות מואשמים עוד שלושה חיילים נוספים.

מדובר צה"ל נמסר כי "עם הגשת כתב האישום, ביקשה התביעה הצבאית מבית הדין הצבאי להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו". בשלב הזה, לבקשת ההגנה, הוארך מעצרו של הנאשם עד ליום חמישי הקרוב - אז צפוי להתקיים דיון בבקשת התביעה.

על פי כתב האישום, "במהלך משימת סיור, הנאשם ושלושה חיילים נוספים העלו את נפגע העבירה לג’יפ צבאי, ונסעו עמו למקום מבודד. במהלך הנסיעה ולאחריה, הופעלה כלפי נפגע העבירה אלימות, לרבות אלימות באמצעות נשק, והושמעו כלפיו איומים, לרבות איומים בנשק. לבסוף, השאירו החיילים את נפגע העבירה במקום אליו נלקח, בעודו סובל מכאבים ומפגיעות שונות בגופו. לאחר האירוע, הסתירו הנאשם ויתר החיילים את פרטי המקרה ממפקדיהם, בניסיון למנוע פתיחתה של חקירת מצ"ח, ותיאמו את גרסאותיהם במטרה לשבש את החקירה".

בצה"ל אמרו עוד כי בעניינם של שלושת החיילים הנוספים הצהירה התביעה הצבאית על כוונתה להגיש נגדם כתבי אישום. "בהתאם לבקשת באי-כוחם, ייערך שימוע בפני גורמי הפרקליטות הצבאית בטרם יוחלט על נוסח כתבי האישום. לפיכך, בשלב זה, האריך בית הדין הצבאי את מעצרם של שניים מהחיילים. ביחס לחייל השלישי, בהתאם לבקשת התביעה, הוחלט כי ימשיך לשהות בתנאי מעצר פתוח ביחידתו".