לפיד: "אם איראן תנסה - היא תגלה את ידה הארוכה של ישראל"

ראש הממשלה סייר בבסיס חיל האוויר נבטים וקיבל סקירה ביטחונית ממפקד חיל האוויר אלוף תומר בר ומבכירים נוספים בחיל. בתום הביקור אמר לפיד: "ישראל ערוכה לכל איום ולכל תרחיש. כפי שסוכם ביני לבין הנשיא ביידן, יש לנו חופש פעולה מלא לעשות כל מה שנמצא לנכון כדי למנוע את האפשרות שאיראן תהפוך לאיום גרעיני"

ראש הממשלה יאיר לפיד ומפקד חיל האוויר אלוף תומר בר
ראש הממשלה יאיר לפיד ומפקד חיל האוויר אלוף תומר בר | צילום: קובי גדעון /לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד ביקר היום (שלישי) בבסיס חיל האוויר נבטים. הוא קיבל סקירה ביטחונית ממפקד חיל האוויר אלוף תומר בר, ממפקד טייסת 140 (F35) סא"ל מ' וקיים ביקור במבנה המבצעי של טייסת האדיר 140 (F35), "טייסת נשר הזהב".

בתום הביקור אמר לפיד: "עדיין מוקדם מדי לדעת אם אכן הצלחנו לבלום את הסכם הגרעין, אבל ישראל ערוכה לכל איום ולכל תרחיש. אם איראן תמשיך לנסות, היא תגלה את ידה הארוכה ואת יכולותיה של ישראל. נמשיך לפעול בכל הגזרות נגד הטרור ונגד מבקשי רעתנו. כפי שסוכם ביני לבין הנשיא ביידן, יש לנו חופש פעולה מלא לעשות כל מה שנמצא לנכון כדי למנוע את האפשרות שאיראן תהפוך לאיום גרעיני".

ראש הממשלה יאיר לפיד ומפקד חיל האוויר אלוף תומר בר
ראש הממשלה יאיר לפיד ומפקד חיל האוויר אלוף תומר בר | צילום: קובי גדעון /לע''מ

ביקורו של ראש הממשלה יאיר לפיד בטייסת נערך במקביל לביקורו של ראש המוסד דוד ברנע בארצות הברית, כחלק מהמערכה המדינית מול איראן. בביקור השתתפו גם ראש אגף אסטרטגיה ואיראן אלוף טל קלמן, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל ומפקד בסיס נבטים, תא"ל גלעד קינן.

יותר מוקדם היום נאם נשיא המדינה יצחק הרצוג בבונדסטאג, בית הנבחרים הפדרלי של גרמניה, ושם תקף את הסכם הגרעין המתגבש מול איראן: "החזקת נשק להשמדה המונית בידי מדינה החברה באו"ם אשר קוראת יום-יום להשמדתה של מדינה אחרת החברה באו"ם, היא פשוט דבר שלא מתקבל על הדעת", אמר הנשיא. "הקו המנחה צריך להיות ברור: מי שמכחיש את השואה, מי שנוהג בשנאה ובתוקפנות, מי שמאיים על זכותה של מדינת ישראל להתקיים – לא זכאי לחתימה על הסכמים שרק מחזקים אותו, לא זכאי להטבות או לכספים, לא זכאי לוויתורים בשום פנים ואופן".

הרצוג בבונדסטאג
הרצוג בבונדסטאג | צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

בנוסף דרש הנשיא מהקהילה הבינלאומית "לעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה - להציב תנאים ברורים, להטיל סנקציות חריפות והכרחיות, ליצור חיץ בלתי עביר בין אירן ובין יכולת גרעינית, לעשות מעשה, ולא לוותר", אמר הרצוג והוסיף "מדינת ישראל תגן על עצמה ותילחם בכל דרך באיומים עליה ועל אזרחיה. אני קורא לעולם כולו לא לעמוד מנגד".

דברים אלו של לפיד והרצוג נאמרים על רקע דרישותיה של איראן ותגובת האמריקנים לטיוטת החזרה להסכם, כאשר לפי תשובת הבית הלבן נראה כי ביקשו בטהרן להתנות את החתימה בהפסקת החקירות של סבא"א. על כך הגיבה דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר ביום שבת האחרון ואמרה "חקירות סבא"א הן אמצעי הגנה, ועמדתנו בנושא ברורה. איראן צריך לענות שזה ברור שהחקירות אינן פוליטיות. הן לא קלפי מינוף או מיקוח. ברגע שמנכ"ל סבא"א ידווח שהנושאים הבעייתיים התבררו ונפתרו - הם ירדו מסדר היום, לא לפני כן".

בשבוע שעבר נאם נשיא איראן אברהים ראיסי במסיבת עיתונאים ואיים על ישראל באומרו כי על ישראל "להבין שיש מרחק בין ההחלטה לבין התגובה עצמה. כי אם היא תחליט לפגוע באיראן - ייתכן שלא תהיה לה הזדמנות לפעול. המרחק שבין ההחלטה לפעולה יראה לה אם יישאר משהו מהמשטר הציוני".