"זה קרה מול הבית שלי": העדויות מהפיגוע הרצחני בירושלים

עדי ראייה תושבי שכונת נווה יעקב וכוחות ההצלה שהגיעו לזירה סיפרו על אירוע קשה וחריג. תושבת השכונה אריאל בן יקר: "אנחו רגילים לשמוע יריות כאן, אבל כששומעים צרורות זה מצב שונה". חובש מד"א שהיה בזירה: "המראה היה מזעזע"

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

הפרטים אודות פיגוע הירי הקשה הערב (שישי) מחוץ לבית הכנסת בירושלים, בו נרצחו 7 בני אדם, עדיין לא ברורים לחלוטין, אך עדי ראייה שנכחו במקום מספרים על אירוע קשה וחריג. תושבת השכונה אריאל בן יקר סיפרה כי "עדיין מסתגלים למה שקרה כאן עכשיו. זה קרה בדיוק מול הבית שלי".

"הייתי בארוחת שישי, התחלנו לעשות קידוש, שמענו יריות וראינו הבזקים", סיפרה בן יקר. "המון אמבולנסים ומשטרות הגיעו. אני גרה קרוב לבית חנינא, באזור הזה אנחנו רגילים לזה, שומעים את היריות כמעט כל יום ומתרגלים. אבל כששומעים צרורות של יריות זה מצב שונה".

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

פראמדיק מד"א ליאור שאשא שהיה בזירה סיפר: "בתחילת הרחוב שכב נער כבן 15 מעורפל הכרה עם פצעי ירי בפלג גופו העליון. לידו לא היו פצועים נוספים והענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים הדסה בהר הצופים כשמצבו קשה ולא יציב כשאמא שלו מלווה אותו. בבית החולים הוא הועבר מיד לחדר הניתוח".

"המראה היה מזעזע", סיפר חובש מד"א שמואל אלפסי. "ראינו נפגעים שוכבים על הכביש ועל האי תנועה בשדרות נווה יעקב. אישה כבת 70 הייתה מחוסרת הכרה עם פצעי ירי בגופה ומיד התחלנו להעניק לה טיפול רפואי מציל חיים. העלנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה תוך כדי פעולות החייאה לבית חולים. לצערנו הרופאים נאלצו לקבוע את מותה".