מחופשים לרופאים ונשים: מסתערבים חיסלו חוליית מחבלים בבי"ח בג'נין

מחמד ג'לאמנה, מחבל חמאס שעסק בקידום פעילות טרור משמעותית והסתתר בבית החולים איבן סינא, חוסל לצד שני מחבלים נוספים שתכננו פיגוע בטווח הזמן המידי ע"י לוחמי ימ"מ ושב"כ שהגיעו לקומה השלישית של ביה"ח בעקבות מידע מודיעיני. גורם ביטחוני בכיר: "אין ערי מקלט באיו"ש ולא יהיו - שכל מחבל יידע את זה"

זמן צפייה: 03:13

בפעילות משותפת של צה"ל, ימ"מ ושב"כ, לפנות בוקר (שלישי) חוסלה בבית החולים איבן סינא בג'נין חוליה של שלושה מחבלים שתכננו פיגוע בטווח הזמן המידי, בראשם מחמד ג'לאמנה, מחבל חמאס שעסק בתקופה האחרונה בקידום פעילות טרור משמעותית והסתתר בבית החולים. יחד איתו חוסלו מחמד ע'זאוי, פעיל גדודי ג'נין, ואחיו באסל ע'זאוי, פעיל ג'יהאד איסלאמי.

כוח מסוערב של ימ"מ ולוחמי שב"כ פשט סביב השעה 5:30 על בית החולים, והפעולה נמשכה דקות בודדות, במהלכן הכוחות חיסלו את מחבלי החוליה בחדר בו הסתתרו בבית החולים, לפני שהם הספיקו להגיב. הפעולה התאפשרה אודות למודיעין מדויק שהתקבל טרום הפעילות, ובשיתוף פעולה עם שב"כ.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2401300851' autoplay='0' credit='' desc='מחופשים לאנשי צוות רפואי ונשים פלסטיניות: תיעוד מסתערבי הימ"מ בביה"ח בג′נין' poster='' kid='1_zayjfvlw' duration='69']

ג'לאמנה, בן 27, אשר שוהה מזה תקופה במחנה הפליטים בג'נין, ניהל קשרים מול מפקדת חמאס בחו"ל ואף נפצע כאשר ניסה לקדם פיגוע רכב תופת. בנוסף, הוא העביר נשקים ותחמושת לפעילי טרור לטובת קידום פיגועי ירי ותכנן פיגוע פשיטה בהשראת אירועי ה-7 באוקטובר.

מחמד ג'לאמנה והאחים מחמד ובאסל ע'זאוי, המחבלים שחוסלו בג'נין
מחמד ג'לאמנה והאחים מחמד ובאסל ע'זאוי, המחבלים שחוסלו בג'נין

לאחר החיסול המוצלח, גורם ביטחוני בכיר אמר: "אין ערי מקלט באיו"ש ולא יהיו - שכל מחבל יידע את זה. ידו של צה"ל ושל מערכת הביטחון תגיע לכולם".

האקדח שאותר על אחד המחבלים שחוסלו בג'נין
האקדח שאותר על אחד המחבלים שחוסלו בג'נין | צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר הלילה דווח גם על חילופי אש והשלכת מטענים לעבר כוחות צה"ל בטולכרם ובמחנות הפליטים הסמוכים לה. על פי הודעת הזרוע הצבאית של הפת"ח, גדודי חללי אל-אקצא הם אלה האחראים על הירי לעבר הכוחות. לא דווח על נפגעים.