האולטימטום לרשות: אם הגופה לא תוחזר - ניערך למבצע צבאי

בישראל רוצים לסיים את אירוע חטיפת הגופה בג'נין במישור הדיפלומטי, אך המסר שהועבר לפלסטינים הוא כי נערכים גם לאפשרויות צבאיות. מלבד שליח האו"ם למזה"ת וגורמים אמריקניים, במסגרת המאמץ הדיפלומטי מעורבים גם הקטרים - להם אין יחסים רשמיים עם ישראל

זמן צפייה: 05:31

בעקבות חטיפת גופתו של הצעיר הישראלי טיראן פרו אמש על ידי מחבלים חמושים במחנה הפליטים בג'נין, לחדשות 13 נודע הערב (רביעי) כי בישראל שואפים לסיים את האירוע במישור הדיפלומטי - וזה גם המסר שהועבר לרשות הפלסטינית. עם זאת, במערכת הביטחון נערכים גם לאפשרויות צבאיות, במידה והדרך הדיפלומטית תיכשל.

במהלך דיון מיוחד שקיים היום ראש הממשלה יאיר לפיד בקריה בתל אביב, ישנה הסכמה רחבה בקרב הצמרת המדינית: "לא נאפשר לאירוע הזה להיות אירוע מתמשך שהופך לתיק שבויים ונעדרים". לפי שעה, ישראל מסרבת לדון על עסקת חילופי גופות עם המחבלים, על מנת לא לייצר תקדים מסוכן בשטחים.

במסגרת המאמץ הדיפלומטי להעברת גופתו של טיראן לישראל, מעורבת גם קטר, לה אין יחסים רשמיים עם ישראל. זאת בנוסף למעורבות של השליח המיוחד של האום למזה"ת ושל גורמים אמריקנים שונים. במדינה רוצים למנוע מהמקרה לעבור ב-"ירושה" לממשלה הבאה, ושואפים לסגור אותו בקרוב.

הרכב אחרי התאונה בג'נין
הרכב שעברת תאונת דרכים בג'נין

בנוסף לסיוע מהקהילה הבינלאומית , מתקיים גם שיח ישיר בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית, אותו מנהל מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן אליאן. צריך לציין כי הממשלה היוצאת בראשותו של לפיד מוגבלת מאוד ביכולות שלה לנקוט בצעדים חריגים, בגלל המצב הפוליטי בישראל והקמתה הצפויה של ממשלה חדשה בקרוב. ההבנה הזו עומדת גם בבסיס ההחלטה של לפיד לחלוק את כל האינפורמציה הביטחונית עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, בשיחה ביניהם שנערכה היום, והייתה יחסית ארוכה ומקיפה.

בתוך כך נודע כי בכירים בעדה הדרוזית חוששים מפעולות נקמה של צעירים בעדה, שינסו לפגוע בפועלים פלסטינים שעובדים בשטחי הכפרים הדרוזיים. היום חלק מצעירי העדה מפגינים ודורשים מבצע צבאי בתוך ג'נין על מנת לשחרר את הגופה. עוד טוענים הבכירים כי הם מצפים למצוא שותף מהצד הפלסטיני, על מנת להחזיר את גופתו של טיראן.