במחאה על המהפכה המשפטית: קצין בכיר במיל' מבקש לפרוש מתפקידו

פרסום ראשון: הקצין בדרגת תת אלוף, מתנדב לשירות מילואים בחיל האוויר ומשרת בתפקיד מבצעי בכיר, פנה למפקדו בטענה כי מבחינה ערכית אינו יכול להמשיך בתפקידו תחת הממשלה הנוכחית. בצה"ל חוששים מהתרחבות התופעה

זמן צפייה: 01:15

פרסום ראשון: בצל תחילת החקיקה של חוקי המהפכה המשפטית, הערב (רביעי) מתפרסם במהדורה המרכזית כי קצין בכיר בדרגת תת אלוף בחיל האוויר מבקש להשתחרר מתפקידו במילואים - כאקט של מחאה על צעדי הממשלה המכהנת.

הקצין מילא שורה של תפקידים בכירים בחיל האוויר, ובמילואים הוא ממלא תפקיד של מפקד תא השליטה, המכונה רמשל"ט, ומשתייך לקבוצה מצומצמת של קציני מילואים בכירים שמנהלים את הפעילות המצבעית של החיל. מדובר בקצין הבכיר ביותר שנוקט בצעד שכזה.

פעילות מבצעית בחיל האוויר | צילום: דובר צה''ל

בקצין פנה למפקדו וטען כי מבחינה ערכית, תחת הממשלה הנוכחית, הוא לא יכול להמשיך ולבצע את תפקידו. הוא טען שהוא יכול להמשיך בתפקיד הדרכה לטייסים צעירים בבית הספר לטיסה, אך לא ישמש כמי שמפקד על הפעילות המבצעית של חיל האוויר.

לא מדובר על אקט של סרבנות, מכיוון שקבוצת הקצינים אליה משתייך הקצין הבכיר פועלת בהתנדבות, מאחר שעברו את הגיל בו הם מחוייבים על פי חוק בשירות מילואים. בעבר התרחשו בצה"ל עוד מספר התבטאויות של קצינים אחרים בחיל האוויר שהתנדבו למילואים בחיל, ובצה"ל חוששים מהתרחבות התופעה בקרב חילות וקצינים נוספים.