רה"מ בדרך לארץ, הקבינט יכונס: "חיזבאללה ישלם מחיר שטרם שילם"

שייח' מוואפק טריף אמר כי "אי אפשר לדמיין ולתאר את מראות הזוועה. מדינה מתוקנת לא יכולה להרשות לעצמה פגיעה מתמשכת באזרחיה ותושביה. זו המציאות המתמשכת מזה תשעה חודשים ביישובי הצפון. פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצר'קסיות הכריז על שני ימי אבל. לשכת נתניהו מסרה כי הקבינט המדיני-ביטחוני יכונס מיד עם חזרת ראש הממשלה מארה"ב

זמן צפייה: 04:11

בעקבות רצח 12 הילדים, בהם ארבעה אחים, מפגיעה ישירה של רקטה במג'דל שמס, מלשכת רה"מ נמסר הערב (שבת) כי הקבינט המדיני-ביטחוני יכונס מחר ב-16:00, מיד עם חזרת ראש הממשלה בנימין נתניהו מארה"ב. נתניהו שוחח עם המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, שייח' מוואפק טריף, והביע "זעזוע עמוק מרצח הילדים והחפים מפשע על-ידי חיזבאללה". מלשכת רה"מ נמסר: "ראש הממשלה ביקש להעביר בשם כל עם ישראל תנחומים הנשלחים מעומק הלב למשפחות הנרצחים ולעדה הדרוזית כולה. ראש הממשלה הבהיר שישראל לא תעבור על המתקפה הרצחנית לסדר היום, ושחיזבאללה ישלם על כך מחיר כבד שהוא טרם שילם עד כה".

שייח' מוואפק טריף אמר: "אנו שרויים בהלם גדול מהטבח הנוראי שאירע ביישוב הדרוזי מג'דל שמס, במתקפת טרור אכזרית ורצחנית, שפגעה בילדים תמימים ששיחקו כדורגל. אי אפשר לדמיין ולתאר את מראות הזוועה. מדינה מתוקנת לא יכולה להרשות לעצמה פגיעה מתמשכת באזרחיה ותושביה. זו המציאות המתמשכת מזה תשעה חודשים ביישובי הצפון. הערב זה חצה כל קו אדום ושחור אפשרי". פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצר'קסיות הכריז על שני ימי אבל.

שייח' מוואפק טריף, מנהיג העדה הדרוזית חרבות ברזל
שייח' מוואפק טריף, מנהיג העדה הדרוזית | צילום: חדשות 13
כוחות בזירת הפגיעה במג'דל שמס
כוחות בזירת הפגיעה במג'דל שמס | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90
בעדה הדרוזית מאיימים על נסראללה: "אנחנו בדרך אליך"
בעדה הדרוזית מאיימים על נסראללה: "אנחנו בדרך אליך" | צילום: פייסבוק. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים
אופניים ודם בזירת רצח הילדים במג'דל שמס
אופניים ודם בזירת רצח הילדים במג'דל שמס | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90
זירת הפגיעה במג'דל שמס
זירת הפגיעה במג'דל שמס | צילום: רויטרס
טבח הילדים במג'דל שמס: אמבולנס בזירת הפגיעה
טבח הילדים במג'דל שמס: אמבולנס בזירת הפגיעה | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

במקביל, תושבי הצפון דורשים ממערכת הביטחון להגיב נחרצות. רפאל סלאב, תושב קריית שמונה וממובילי מטה "נלחמים על הצפון", אמר: "נקמת דם ילד קטן לא ברא השטן. הטבח המחריד בילדי מג'דל שמס עבר את כל הקווים האדומים והשחורים. זו תוצאה של מדיניות ההכלה הרופסת בחודשים האחרונים. הירי היום לא שונה ממה שראינו פה בחודשים האחרונים, הוא שונה בתוצאה, כך היה עם רצח בני הזוג ברנס. חיזבאללה לא מורתע ולא חושש ואף ניסה לשגר היום כטבמ לאסדת הגז. טילי חיזבאללה לא מבדילים בין ישובים מפונים ללא מפונים, ובין דם לדם. אנחנו מתריעים על זה כבר חודשים".

סלאב הוסיף: "מחבקים את העדה הדרוזית בשעותיה הקשות, ומצפים מממשלת ישראל לפתוח במלחמה עצימה מול חיזבאללה ולבנון. הגיע הזמן לצאת, לגבות מחיר ולנצח".