סמ"ר מתן וינוגרדוב, לוחם נח"ל בן 20 מירושלים, נפל בקרב בשיפא

סמ"ר מתן וינוגרדוב, לוחם בגדוד 932, נפל בפעילות מבצעית בבית החולים שיפא שבצפון רצועת עזה. במבצע בבית החולים החל ב-02:30 לפנות בוקר, בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות של בכירי חמאס במרחב. לפי הצבא, יש מספר מחבלים הרוגים וכ-80 עצורים. אין מידע על חטופים במקום

זמן צפייה: 03:36

מאז שעות הלילה פועלים כוחות צה"ל בבית החולים שיפא שבעיר עזה, ודובר צה"ל התיר היום (שני) לפרסום את שמו של חלל צה"ל שנפל בקרבות במרחב: סמל-ראשון מתן וינוגרדוב, בן 20 מירושלים, לוחם בגדוד 932 של חטיבת הנח"ל.

מתחילת המלחמה נפלו 593 חיילי צה"ל, בהם 250 לוחמים שנפלו בקרבות בעזה מאז החל התמרון הקרקעי. אלה שמותיהם וסיפוריהם.

כוחות צה"ל בשיפא. ארכיון
כוחות צה"ל בשיפא. ארכיון | צילום: דובר צה"ל

המבצע בבית החולים בעזה החל ב-02:30 לפנות בוקר, בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות של בכירי חמאס במרחב. לפי הצבא, יש מספר מחבלים הרוגים וכ-80 עצורים. מצה"ל נמסר כי אין מידע על חטופים במקום. לוחמי היחידות המיוחדות השתלטו על מרכז בית החולים לאחר שכוחות הביטחון כרזו לאזרחים. במקביל, אנשי רפואה הוכנסו לשיפא, יחד עם מים ואוכל למאושפזים במקום.

מצה"ל ושב"כ נמסר כי "במסגרת הפעילות, במהלך הכיתור נפתחה אש על ידי מחבלים מתוך מתחם בית החולים לעבר כוחותינו שהשיבו באש ופגעו במחבלים. כוחותינו ממשיכים לפעול במרחב בית החולים". לפי דיווחים ברצועה, צה"ל תוקף מהקרקע ומהאוויר באזור מתחם בית החולים. רשת אל ג'זירה דיווחה על נפגעים מאש כוחות הביטחון. על-פי דיווחים נוספים, כוחות צה"ל פינו מהמקום את העקורים שמצאו מקלט במתחם בית החולים.

עוד נמסר: "הכוחות הפועלים במרחב הוכשרו למשימה ותודרכו מראש בעניין החשיבות במניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. גם במהלך המבצע, צה"ל מבטיח את המשך פעילות בית החולים, והביא דוברי ערבית לשטח, כך שיוכלו לקיים שיח עם החולים השוהים בבית החולים. רופאי צה"ל ערוכים לסייע לנזקקים לכך. החולים והצוותים הרפואיים אינם חייבים להתפנות מבית החולים, אך יש מעבר ליציאת אזרחים מהמרחב".

"כמו כן, בהמשך המבצע ולאחר שלא תישקף סכנה לכוחות צה"ל, יימשך המאמץ ההומניטרי לספק מזון, מים ואספקה נוספת לחולים ולאזרחים במתחם. צה"ל ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי ונגד חמאס, הפועל מתוך בתי חולים ותשתיות אזרחיות בדפוס פעולה שיטתי וציני, ללא הבחנה בין האוכלוסייה האזרחית לבין מחבלי הארגון".

סרן דניאל פרץ
סרן דניאל פרץ ז"ל | צילום: דובר צה"ל

אתמול הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל נוסף החטוף בידי ארגון טרור: סרן דניאל פרץ, בן 22 מיד בנימין, מפקד מחלקה בגדוד 77 של עוצבת 'סער מגולן' (7), אשר נפל ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לעזה. הרב הצבאי הראשי קבע את מותו לאחר בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן, והממצאים שאותרו מאפשרים על-פי ההלכה להביא אותו לקבורה. סרן דניאל פרץ לחם ב-7 באוקטובר בצוות הטנק יחד עם סמ"ר איתי חן, אשר בשבוע שעבר פורסם כי הוא נפל ביום המתקפה וגופתו נחטפה.