הערכה: נסראללה נחוש לתקוף גם בלי איראן; צה"ל ב"מוכנות שיא"

בצל הכוננות והדריכות לתגובת איראן וחיזבאללה. תת-אלוף דניאל הגרי אמר כי "בשלב זה, אין שינוי בהנחיות". הערכה בישראל: נסראללה נחוש לתקוף ולא ימתין לאיראן כדי להגיב. ארה"ב במסר לחיזבאללה: "אל תפעלו באופן שיסכן את המו"מ". במקביל, הקבינט כונס לדין בקריה - וחיל האוויר יישאר בכוננות גבוהה גם בסוף השבוע

זמן צפייה: 01:26

בצל המגעים והפסגה בקטר, בישראל מעריכים גם הערב (חמישי) שהמתקפה של חיזבאללה ואיראן קרובה. לפי הערכות, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נחוש לתקוף ולא ימתין לאיראן. גורמים בארה"ב העבירו מסר לחיזבאללה - עם אזהרה: "אל תפעלו בדרך שתסכן את המו"מ". כמו כן, הקבינט המדיני-ביטחוני כונס לדיון בקריה - וחיל האוויר יישאר בכוננות גבוהה בסוף השבוע.

מוקדם יותר אמר דובר צה"ל, תת- אלוף דניאל הגרי, כי צה"ל ב"מוכנות שיא בהתקפה ובהגנה. אנו פועלים מסביב לשעון". עם זאת, הוא הדגיש כי "בשלב זה אין שינוי במדיניות פיקוד העורף. אנו עם היד על הדופק כל הזמן". הוא הוסיף כי "אם יהיה שינוי בהנחיות - נעדכן את הציבור מיד".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, הרמטכ"ל הרצי הלוי
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, הרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: רויטרס, דובר צה"ל

בהצהרה התייחס דובר צה"ל להישגי המלחמה, ואמר כי "עד כה חוסלו בעזה כ-17 אלף מחבלים". ברקע הפסגה בקטר אמר תת-אלוף הגרי: "גם בשעה זו אנו פועלים כדי לייצר את התנאים להשבת החטופים".