3 שבועות אחרי, צה"ל מאשר: האשם ספי א-דין חוסל בתקיפה בדאחייה

לאחר שבועות בהם לא נודע מה עלה בגורלו, צה"ל אישר כי יורשו ובן דודו של נסראללה חוסל בתקיפה של חייל האוויר בביירות - לצד שורת בכירי חיזבאללה נוספים. הרמטכ"ל: "הגענו לנסראללה, למחליפו ולמרבית צמרת חיזבאללה. נגיע לכל מי שמאיים עלינו"

זמן צפייה: 01:08

אחרי כשלושה שבועות: צה"ל אישר הערב (שלישי) רשמית כי האשם ספי א-דין, שסומן כיורשו של חסן נסראללה בהנהגת חיזבאללה, חוסל בתקיפה של חיל האוויר ברובע הדאחייה שבביירות בתחילת החודש. לצדו חוסלו גם המחבל חסין עלי הזימה, ראש מטה המודיעין של חיזבאללה; בלאל צאא׳ב עיאש, אחראי האיסוף האווירי במטה המודיעין; ומחמוד מחמד שאהין, אחראי מטה המודיעין של ארגון הטרור בסוריה.

חיסולו של א-דין יצא לפועל כשבוע בלבד לאחר חיסולו הדרמטי של נסראללה, בעת בה שהה במפקדה הראשית של מטה המודיעין של חיזבאללה - החפורה מתחת לקרקע, בלב אוכלוסייה אזרחית במרחב הדאחייה. עם פרסום הצלחת התקיפה הערב, הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיב: "הגענו לנסראללה, למחליפו ולמרבית צמרת חיזבאללה. נדע להגיע לכל מי שמאיים על ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

במקביל לאישור הרשמי של צה"ל, ברשת אלערביה הסעודית דווח כי כוחות לבנוניים הצליחו לחלץ את גופתו של ספי א-דין מבין ההריסות, יחד עם 23 בני אדם נוספים.

האשם ספי א-דין
האשם ספי א-דין | צילום: דובר צה"ל
תקיפות עוצמתיות בלבנון
התקיפה בלב הדאחייה בביירות - בה חוסל יורשו של נסראללה | צילום: רויטרס

א-דין כיהן כחבר במועצת השורא, הפורום הצבאי-מדיני הבכיר ביותר של חיזבאללה, האחראי על קבלת החלטות ומדיניות ארגון הטרור. כאמור, הוא היה בן דודו של חסן נסראללה, ובשל קרבתו המשפחתית למזכ"ל אחז בהשפעה רבה על קבלת ההחלטות בארגון הטרור, במגוון נושאים ובייחוד בעיתות בהן נסראללה נעדר מלבנון.

בהודעת דובר צה"ל נכתב: "לאורך השנים, ספי א-דין הכווין פעולות טרור נגד ישראל ולקח חלק בליבת קבלת ההחלטות של חיזבאללה. צה"ל ימשיך לפגוע בבכירי ובמחבלי חיזבאללה ובכל מי שמהווה איום על מדינת ישראל ואזרחיה".

תקיפות עוצמתיות בלבנון
צילום: רויטרס

יומיים לאחר התקיפה העוצמתית בדאחייה, גורמים ישראלים מסרו לרשת "סקיי ניוז" בערבית כי ישראל קיבלה אישור על כך שיעד החיסול, א-דין, נהרג יחד עם מלוויו. עם זאת, לא פורסמה הודעה רשמית עד לאיתורה הערב של גופת יורשו של נסראללה.

א-דין נולד בכפר שיעי באזור צור שבדרום לבנון, ובצעירותו למד יחד עם בן דודו נסראללה לימודי דת באיראן ובעיראק. בשנות ה-90 כבר כיהן כחבר במועצת השורא של חיזבאללה ובמשך 23 שנים שימש כראש המועצה המבצעת של ארגון הטרור. בעת חיסולו היה בן 60.