יום קרב בצפון, חיסולים בעזה; נחשף תיעוד חדש של מוחמד דף

דובר צה"ל חשף תיעוד חדש של מפקד הזרוע הצבאית: "הושלם פירוק המסגרת הצבאית של חמאס בצפון הרצועה". סא"ל רועי מרדכי, מפקד בנח"ל, נפל ברצועה. מפקד גדוד נוציראת בחמאס וסגנו חוסלו. מטחים כבדים לצפון, אש בלבנון. רה"מ: "אסור להפסיק את המלחמה"

בקצרה:

היום ה-92 למלחמה: שלושה חודשים בדיוק לשבת הדמים של 7 באוקטובר, וגם הערב (שבת) העיניים נשואות לצפון - אחרי יום של עשרות שיגורים מלבנון לעבר ישראל. חיזבאללה קיבל היום אחריות על אחד המטחים הכבדים ביותר מאז תחילת המלחמה - 62 רקטות - וטען כי זוהי "תגובה ראשונית" לחיסול סאלח אל-אערורי. במקביל, צה"ל השלים תקיפה נרחבת בלבנון, ובחיזבאללה הודיעו כי חמישה מאנשיו חוסלו ומניין הרוגי ארגון הטרור עומד כעת על 152. בינתיים, בישראל מעריכים כי מערכה נרחבת בצפון היא "בלתי נמנעת".

בדרום - צה"ל העמיק את פעולתו בח'אן יונס ופרסם תיעוד של הרמטכ"ל וראש שב"כ בתוך מנהרות חמאס באזור. זמן קצר לאחר מכן פרסם דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, תיעוד חדש של ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף - ואמר: "השלמנו את פירוק המסגרת הצבאית של חמאס בצפון הרצועה". עם צאת השבת הותר לפרסום שמו של סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי, מפקד בחטיבת הנח"ל, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה.

מאז תחילת המלחמה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 510 חללי צה"ל, בהם 176 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. יותר מ-2,300 חיילים נפצעו מתחילת המלחמה, מתוכם 45 פצועים עדיין מאושפזים במצב קשה. 136 חטופים עדיין בשבי בעזה.

[timeline id="4614" name="חרבות ברזל - יום 92 "]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו