עשרות התפרעו בגבעה הסמוכה ליצהר – שני שוטרים נפצעו קל

כ-30 מתנחלים הגיעו ל"כיפה סרוגה" ובנו מבנה לא חוקי. כוחות הביטחון הגיעו לפרק אותו ובמקום התפתחו עימותים. הלוחמים הותקפו, צעיר נעצר. ארגון "חוננו": המשטרה לא הציגה צו ופעלה באלימות

זמן צפייה: 00:53

שני לוחמי מג"ב נפצעו הבוקר (שישי) קל בעימותים עם כ-30 צעירים בגבעת "כיפה סרוגה" הסמוכה ליצהר. זאת, לאחר שכוחות הביטחון הגיעו למקום כדי לפרק מבנה עץ בלתי חוקי שהוקם במקום וכבר נהרס בעבר. צעיר כבן 20 נעצר.

לפי המשטרה, הלוחמים שהגיעו למקום הותקפו באלימות קשה, שכללה שימוש בגז פלפל נגדם, השלכת חפצים לעברם ושימוש באגרופים. שוטר אחד נפגע מאגרוף והשני מגז פלפל. השניים הועברו לקבלת טיפול רפואי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שיא נדבקים חדש: 1,418 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה

היועמ"ש: נתניהו לא יוכל לעסוק במינוי מפכ"ל ופרקליט מדינה

מנכ"ל הביטוח הלאומי נגד ראשי האוצר: "לא רואים את הנזקקים"

עימותים בין מתנחלים לכוחות הביטחון סמוך ליצהר
עימותים בין מתנחלים לכוחות הביטחון סמוך ליצהר | צילום: דוברות המשטרה

מארגון "חוננו" המייצג את עצור נמסר בתגובה כי מדובר בבית שבו מתגוררת משפחה עם שלושה ילדים, בהם תינוק בן חודשיים. לטענת הארגון, השוטרים לא הציגו צו פינוי, ועצרו את אב המשפחה באלימות רבה, כך לדבריו לפי עד ראייה.

אם המשפחה סיפרה כי "בנינו את הבית מחדש כמה שעות קודם לכן. השוטרים ניסו לפרוץ לבית, לאחר זמן שלא הצליחו הם פרצו באלימות רבה ומייד התנפלו על בעלי ואמרו לו שהוא עצור". "היה שם גם גז פלפל באוויר, התינוקות צרחו, והיה בלאגן גדול", הוסיפה האם. "שכנים וחברים שבאו לסייע לנו הותקפו באלימות קשה מצד השוטרים. השוטרים לא הציגו לי שום צו, לא צו הריסה ולא צו אחר, וללא הסברים פינו אותנו מהבית. אחרי כמה שעות הם הרסו אותו".

עו"ד עדי קידר המייצג את העצור מסר בתגובה: "מרשי נעצר באלימות, בתוך ביתו, כאשר השוטרים פורצים לבית פרטי ללא צו באישון לילה. יש להצר שאלו סדרי העדיפויות של משטרת ישראל, שבתוך תקופה ביטחונית קשה ומגפה שמתגברת, בחרו להגיע כוחות גדולים לפנות בנייה יהודית בגבעות יצהר. לא ראינו פעולות דומות בחריגות בנייה באוכלוסיה הבדואית והערבית. אנו נדרוש את שחרור העצור ואת חקירת השוטרים באירוע".