הישראלית שחצתה לסוריה צפויה לשוב הלילה בטיסה ממוסקבה

מטוס מנהלים ועליו ככל הנראה מתאם השבויים והנעדרים יצא לרוסיה, במטרה להשיב את הצעירה שהוחזקה בידי משטר אסד. לפי ההערכות בצה"ל, היא חצתה במבואות החרמון במקום בו אין גדר

זמן צפייה: 04:08

הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה צפויה להגיע עוד הלילה (שישי) למוסקבה במסגרת העסקה בין סוריה לישראל. מטוס מנהלים שעל סיפונו ככל הנראה מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום, המריא הערב מישראל למוסקבה ככל הנראה כדי לאסוף את הצעירה, שנבדקה כבר אתמול על ידי רופא והתברר כי מצבה טוב.

על פי ההערכות בצה"ל, הצעירה חצתה לסוריה במבואות החרמון, במקום בו אין גדר בשל שיקולים טופוגרפיים ובזמן שהיה מזג אוויר סוער. צה"ל לא הבחין בה ולא ידע כי אדם כלשהו חצה את הגדר.

חיילים מסיירים בגבול סוריה ישראל מול מג'דל שמס לאחר אירועי יום הנכבה
חיילים מסיירים בגבול סוריה-ישראל מול מג'דל שמס | צילום: רויטרס

מוקדם יותר, צה"ל החזיר שני רועי צאן לשטח סוריה דרך מעבר קונייטרה ברמת הגולן במסגרת העסקה. "רועי הצאן נעצרו על ידי כוחות צה"ל בשבועות האחרונים כחלק מסדרת מארבים ייזומים של הכוחות מזרחית לגדר הגבול עם סוריה, לאחר שהרועים חצו את קו הגבול לשטח ישראל", נמסר מצה"ל. על פי הערכות, מדובר בתחליף לשני האסירים שמסרבים להיות מגורשים לסוריה.

אתמול אישרה ישראל את קיום המגעים מול סוריה, בתיווך רוסיה. כזכור, הצעירה ישראלית, אשר חצתה לאחרונה את הגבול לסוריה, הוחזקה בידי אנשיו של הנשיא בשאר אסד. על פי דיווחים זרים, הישראלית שעברה את הגדר היא חרדית לשעבר, תושבת מודיעין עילית בת 22. היא נבדקה אתמול במוסקבה על ידי רופא והתברר כי מצבה טוב.

כחלק מהמגעים לשחרורה, אמש טסו למוסקבה היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ומתאם השבויים והנעדרים ירום בלום, שם נועדו עם המתווכים ודנו על העסקה.