תא"ל במיל' למפקד חה"א: "איך יתכן שאתה שותק? קום ועשה מעשה"

תת-אלוף במיל' אסף אגמון, מבכירי חיל האוויר לשעבר ומי ששירת כטייס ומפקד בחיל, שיגר מכתב למפקד חיל האוויר האלוף תומר בר בתגובה למכתב שהפיץ אמש האלוף למשרתי המילואים בחיל. "איך יתכן שטובי לוחמינו מוכפשים ומתוארים כסמאלנים בוגדים, פריווילגים, אנרכיסטים ואפילו כטרוריסטים ואתה שותק?", כתב

זמן צפייה: 03:02

תת-אלוף במיל' אסף אגמון, מבכירי חיל האוויר לשעבר, מי ששירת כטייס ומפקד בחיל ואף מחזיק בצל"ש אלוף, שיגר היום (שבת) מכתב למפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, בתגובה למכתב שהפיץ אמש האלוף בר למשרתי המילואים בחיל. "במה מתבטאת האחריות שלך ללכידותו וכשירותו של חיל האוויר כפי שהדגשת?", כתב אגמון בהתייחסו לדברים שהפיץ בר על הסירוב לשרת מילואים אם המהמפכה המשפטית תחוקק במלואה.

"איך יתכן שטובי לוחמינו מוכפשים ומתוארים כסמאלנים בוגדים, פריווילגים, אנרכיסטים ואפילו כטרוריסטים ואתה שותק? איך יתכן שטובי לוחמיך, המתנדבים שנים רבות למלא את משימות חיל האוויר נעצרים מעצרי שווא ואתה שותק? איך יתכן שלוחם שלך שנפל בשבי בסוריה והתעקש לחזור לטיסה פעילה מובל למעצר בגלל שעמד עם דגל ישראל על אי תנועה ואתה שותק? איך לוחם מילואים פעיל שלך שעמד וצילם הפגנה מובל אזוק לניידת כי מישהו נתן פקודה לעצור מעצרי הפחדה ואתה שותק?", תהה.

תת-אלוף במיל' אסף אגמון
תת-אלוף במיל' אסף אגמון | צילום: מתוך ויקיפדיה

עוד אגמון הוסיף: "איך אתה וחבורת המפקדים הבכירים שלידך לא רואים את כל נורות החירום האדומות מהבהבות כי הנכס הכי יקר שיש לנו בחיל האוויר, הלוחמים, הרעות, הלכידות, הנכונות להקריב למען המדינה והחיל מתפוררים בין האצבעות שלכם? איך אתה לא מבין שלא יהיו לחיל האוויר טייסים טובים אם הם לא יהיו ראשית כל אזרחים טובים? אנחנו בסחרור עמוק והקרקע מתקרבת במהירות. זה מצב שרק אומץ לב, נחישות, ומנהיגות יכולים למנוע את ההתרסקות. אתה יודע ומסוגל לעשות את הדרוש, קום ועשה מעשה שיוכיח את האמירה הזו".

Whatsapp Image 2023 03 03 At 1
טייסי חיל האוויר. ארכיון | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אמש כאמור, מפקד חיל האוויר תומר בר פרסם מכתב למשרתי המילואים בחיל האוויר, וזאת בעקבות שיחה שערך מוקדם יותר עם 50 מטייסי הקרב במילואים. במכתב התייחס בר לקריאות בשבועות האחרונים לסרב שרת במילואים כמחאה על המהפכה המשפטית שמקדמת הממשל וכתב כי הוא "קורא להמשיך ולהתייצב לשירות המילואים כפי שעשיתם עד כה".

"השבועות האחרונים מטלטלים את החברה הישראלית", פתח מפקד החיל את מכתבו. "בה בעת - המציאות הביטחונית האזורית דינמית ואינה מפסיקה לאתגר ולו לרגע אחד". בר הבהיר כי למרות חילוקי הדעות הפוליטיים המצב הביטחוני עדיין מחייב "אחריות משותפת לשמור על יכולתו של חיל האוויר לעמוד במשימותיו. הציפייה שלי כמפקד החיל היא שתמשיכו להגיע לטייסות וליחידות".

חיל האוויר, צה''ל
מטוס קרב של חיל האוויר. ארכיון | צילום: דובר צה''ל

עוד התייחס בר לקריאות נגד הטייסים המשתתפים בהפגנות או מאיימים בסרבנות, ביניהם טייס שנעצר בהפגנה ביום רביעי האחרון. בר כתב כי "בימים האחרונים נשמעים קולות כלפי אנשי המילואים שלנו, אומר בפה מלא - אתם מגיני הארץ, אנשים יקרים, ערכיים, אחראיים, הקרבתם ומקריבים מזמנכם, ממשפחתכם, עד כדי חייכם. לא אתן יד לציור דמותכם באופן לא הוגן". בסיום המכתב קרא: "אני מחוייב לכם, אני מחוייב לכשירותו של חיל האוויר, אני נחוש לשמור על כך עימכם מכל משמר. אני קורא לכם להמשיך ולהתייצב לשירות המילואים, כפי שעשיתם עד כה. זוהי האחריות שלי, של כולנו".