"הגעת המשלחת המצרית לאזור - בשל כוונת ישראל לחסל בכירי חמאס"

לפי דיווח ערבי, ביקור המשלחת שמתווכת בין הממשלה לחמאס נועד לשכנע את ישראל לא לחסל שני בכירים בארגון הטרור, בהם יחיא סינוואר, שמתנגדים להסדר הרגיעה ואף אחראים להסלמה ברצועה

זמן צפייה: 00:24

על פי דיווח הבוקר (שלישי) בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", המשלחת המצרית שביקרה בשבוע שעבר בישראל וברצועת עזה - הגיעה כדי למנוע מישראל להתנקש בשני בכירים מארגון הטרור, שמתנגדים להסכם הרגיעה במתכונתו הנוכחית. לפי הדיווח בכלי התקשורת הערבי, אחד מיעדי ההתנקשות של ישראל היה מנהיג חמאס, יחיא סינוואר.

בנוסף לסינוואר, המקורות סיפרו לעיתון כי ישראל התכוונה להתנקש גם במרוואן עיסא, שנחשב למפקד בפועל של הזרוע הצבאית של החמאס, שנחשב לתומכו הגדול של מנהיג חמאס. המקורות מסרו כי ישראל רואה בשניים כאחראיים להסלמה ברצועה, ולכן רצתה לחסלם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנגיף הסיני: יפן תבדוק אם הטיפול באיידס – אפקטיבי לקורונה

הקלטות אשכנזי-מנדלבליט: השיחה הדרמטית רגע לפני כינוס המטכ"ל

סקר חדשות 13: כחול לבן מתחזקת – הפער בין הגושים מצטמצם

יחיא סנוואר מנהיג חמאס
יחיא סנוואר מנהיג חמאס | צילום: רויטרס

עוד אמרו המקורות לעיתון כי המשלחת הגיעה לישראל, ופגשה בכירים ביטחוניים לפני כניסתה לעזה, כדי להתריע מפני השלכות חיסול השניים. על פי הדיווח, מערכת הביטחון הישראלית הקלה ראש  בנוגע להשלכות בעקבות תגובת הג'יהאד האסלאמי לאחר חיסולו של בהאא אבו אל-עטא לפני כשלושה חודשים.

מקור בזרוע הצבאית של חמאס הגיב לידיעה ואמר: "הדיווחים על כך שישראל תכננה לחסל בכירים בחמאס הם הוכחה לחוסר האונים של ישראל. על ההנהגה הישראלית הכושלת למצוא פתרונות אחרים לשיגורי הבלונים מעזה". את הדברים אמר לאתר החדשות הפלסטיני "פלסטין אל-אן".

מוקדם יותר השבוע נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, והצהיר בפניהם כי ‫"לפני הבחירות קשה ללכת אירוע צבאי משמעותי, אבל אם לא תהיה ברירה - זאת גם אופציה". עוד ציין: "הסדרה עדיפה ממלחמה, ואנחנו חייבים למצות את התהליכים".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בפגישה השתתפו ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין וראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן.

במהלך המפגש עדכן ראש הממשלה את ראשי הרשויות בהתפתחויות האחרונות הקשורות בעזה ואמר כי "אנו נערכים לכל התרחישים, כולל מבצע רחב היקף". נתניהו הנחה את מ"מ מנכ"ל משרדו לקדם החלטת ממשלה לפיתוח כלכלי מואץ בחיזוק והקמת אזורי תעשייה ותעסוקה ליישובי עוטף עזה, וכן לבחון הקמת "מנהלת לפיתוח העוטף" במשרד ראש הממשלה.