הושלמה ההיערכות לתקיפה באיראן: "יקרה בימים הקרובים"

בצה"ל השלימו את ההכנות לתקיפה הצפויה נגד משטר האייתוללות, שעל פי דיווחים זרים תצא לפועל בטווח הזמן הקרוב. גלנט בשיחה עם טייסים: "אחרי שנתקוף באיראן כולם יבינו מה עשיתם". בכיר איראני איים: "ניסיון לפגוע בחמינאי יגרור תגובה הרסנית"

זמן צפייה: 01:41

שלושה שבועות אחרי ששוגרו לעבר הארץ מאות טילים במסגרת מתקפה איראנית חסרת תקדים, גם הערב (רביעי) תגובה ישראלית טרם יצאה לפועל. בשלב זה, לאחר דיונים קדחתניים בירושלים ושלל תרגילים שבוצעו בחיל האוויר, צה"ל השלים את הכנותיו לקראת התקיפה הצפויה - שעל פי דיווחים בתקשורת הזרה תתרחש כבר בימים הקרובים.

על פי המסמכים שהודלפו מהפנטגון בנוגע לתוכניות הישראליות, התקיפה בשטח הרפובליקה האסלאמית תכלול, להערכות האמריקנים, שימוש נרחב במטוסי קרב חמושים בטילי אוויר-קרקע מדויקים וארוכי טווח, שישוגרו בבת אחת לעבר מטרות שונות - בכדי לעקוף את מערכות ההגנה האיראניות.

תיאום התקיפה עם ממשל ביידן הושלם כבר אתמול, במהלך ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בארץ. במהלך פגישתו הארוכה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים, בלינקן ביקש כי ישראל תמתן את תגובתה על מתקפת הטילים שבוצעה נגדה, אך הבהיר שוושינגטון מגבה את ירושלים ומכבדת את זכותה להגן על עצמה.

אנתוני בלינקן ובנימין נתניהו בפגישה בירושלים
אנתוני בלינקן ובנימין נתניהו בפגישה בירושלים, אתמול | צילום: דוד אזגורי, שגרירות ארה״ב בירושלים

על רקע השלמת ההיערכות למתקפה נגד משטר האייתוללות, שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בבסיס חיל האוויר בחצרים, קיבל סקירה ביטחונית מהמפקדים ואמר בשיחה עם טייסים: "אחרי שנתקוף באיראן כולם יבינו מה עשיתם בתהליך ההכנה והאימון. כל מי שחלם לפני שנה לנצח אותנו ולהכות אותנו - שילם מחיר כבד וכבר לא נמצא בחלום הזה".

עוד אמר גלנט: "יש לכם את הזכות להשתתף במלחמת שבע החזיתות ובכל החזיתות האלה צה"ל נמצא וחיל האוויר נמצא – עזה, לבנון, יהודה ושומרון, סוריה, עיראק, תימן ואיראן. בכל מקום שניסו לפגוע בנו שילמו מחיר כבד, ומי שהיו לו חלומות בעזה לנצח אותנו ולהכות אותנו לפני שנה, היום כבר נמצא בחלום הזה, אחרי שאין את סינוואר ועוד שורה ארוכה בצמרת, וכל מה שנעשה שם על ידי צה"ל".

יואב גלנט בבסיס חיל האוויר בחצרים
יואב גלנט בבסיס חיל האוויר בחצרים | צילום: אריאל חרמוני, תקשורת שר הביטחון

באיראן נערכים לספוג, אך משגרים איומים חריפים בתקווה להפחית את עוצמת התקיפה הישראלית. המשטר האיראני חושש במיוחד מהאפשרות כי ישראל תבחר לתקוף מתקני נפט או גרעין, ובכירים בטהראן איימו פעם אחר פעם כי פעולה שכזו תגרור "תגובה עוצמתית".

בכיר ביטחוני באיראן חשף חשש נוסף בקרב בכירי המשטר, לפיו צה"ל ינסה לפגוע במנהיג העליון עלי חמינאי. "איראן תוציא לפועל תקיפה הרסנית נגד שדות תעופה ואתרי גרעין, אנרגיה, צבא וכלכלה ישראליים אם ייעשה ניסיון לפגוע במנהיג העליון", איים הבכיר.