בהשראת דאעש: אישום נגד מחבלים מאזור חברון שתכננו פיגועים

כוחות הביטחון עצרו חוליה של 4 תושבי תרקומיא, שייצרו כ-100 מטענים בהדרכת פעילי המדינה האיסלאמית בחו"ל. הם מואשמים בהחזקת נשקים שבאמצעותם תכננו לבצע פיגועי ירי. כתבי אישום חמורים נגד הארבעה הוגשו לבית המשפט הצבאי במחנה עופר

המטענים שנתפסו במהלך חקירת החולייה מאזור חברון מלחמת חרבות ברזל
המטענים שנתפסו במהלך חקירת החולייה | צילום: תקשורת שב"כ

כוחות הביטחון עצרו החודש חוליית מחבלים מאזור חברון שייצרה כ-100 מטענים ותכננה לבצע פיגועים בהשראת דאעש, כך נמסר היום (שני) משירות הביטחון הכללי. ארבעה מחברי החולייה, תושבי העיירה תרקומיא, נעצרו בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל והמשטרה - מוראד, חסין, מוחמד ואחמד מרקטן. כתבי אישום חמורים כנגד הארבעה הוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה.

מחקירת שב"כ עלה כי על מנת לייצר מטעני חבלה, הארבעה השתמשו בסרטוני הדרכה ברשת וקיבלו הדרכה מפעילים המזוהים עם דאעש בחו"ל. מוראד מרקטן, מראשי החולייה ופעיל המדינה האסלאמית - עמד בקשר עם אנשי הארגון בחו"ל.

תושבי תרקומיא שנעצרו בידי שב"כ חולייה מחבלים
חברי החולייה שנעצרו | צילום: דוברות שב"כ

חברי החולייה החזיקו ברשותם נשקים מסוג M16 וקרלו, ותכננו לבצע באמצעותם פיגועי ירי. כוחות הביטחון איתרו את הנשקים והחרימו אותם, ופוצצו את כל המטענים שאותרו בשטח. משב"כ נמסר: שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול על מנת לסכל כל ניסיון של גורמי טרור הפועלים כנגד מדינת ישראל, ויפעל למצות את הדין עם המעורבים בפעולות מעין אלה".