כוננות שיא: נסראללה מאיים, בישראל נערכים לתגובה חריפה

לפי דיווחים, חיזבאללה מתכונן למלחמה - ובישראל מתכוננים לתגובה חריפה בעקבות חיסול "רמטכ"ל" הארגון, פואד שוכר. בצל איומי נסראללה, בירושלים מעריכים כי התגובה תגיע בקרוב - ייתכן שעם איראן או בלעדיה. בצה"ל מתכוונים להגיב בעוצמה על כל פגיעה משמעותית בעורף: "אנחנו בכוננות גבוהה, אך כרגע אין שינוי בהנחיות"

זמן צפייה: 01:41

ישראל בכוננות שיא לקראת מתקפת התגובה של חיזבאללה ואיראן: מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה שיגר הערב (חמישי) איומים, וראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בפיקוד העורף - וצפוי לשוחח עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. בינתיים, בישראל מעריכים שחיזבאללה מתכונן למלחמה וכי התגובה תהיה חריפה, וייתכן שתהיה בתיאום עם איראן. בצה"ל מתכוונים להגיב בעוצמה על כל פגיעה משמעותית בעורף - ובירושלים מעריכים כי התגובה תגיע בקרוב. לפי אחד הדיווחים, חיזבאללה צפוי לפעול נגד ישראל לפני התגובה האיראנית. מנגד, ב-AFP דווח כי ייתכן שאיראן תוביל את הנקמה בגל הראשון - ואחריה יפעל חיזבאללה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2408012010' autoplay='0' credit='חזי סימנטוב' desc='בישראל נערכים לתגובה: כל העדכונים' poster='' kid='1_r87l47su' duration='49']

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2408012008' autoplay='0' credit='מוריה אסרף' desc='ישראל נערכת לתגובה: נתניהו קיים דיונים וביקר בפיקוד העורף' poster='' kid='1_9bw7u46t' duration='93']

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר הערב בהצהרה: "אנחנו בכוננות גבוהה, אך כרגע אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף". אחרי הדיווחים על כך שאסמאעיל הנייה חוסל באמצעות מטען שהוטמן בחדרו, תא"ל הגרי נשאל על החיסול ואמר: "באותו לילה לא הייתה עוד תקיפה אווירית במזרח התיכון, מלבד בביירות".

בית ההארחה בו חוסל אמסאעיל הנייה
בית ההארחה בו חוסל אמסאעיל הנייה
לבנון חיזבאללה זירת התקיפה בביירות
זירת התקיפה בביירות | צילום: רויטרס

מוקדם יותר, כאמור, איים נסראללה על ישראל ואמר כי האחרונה "חצתה קו אדום". הוא הכחיש כי חיזבאללה אחראי לירי הרקטה שהביאה למותם של 12 ילדים במג'דל שמס: "זו המצאה של ישראל וארה"ב. אם היינו עושים זאת - היינו מודים בטעות". לדבריו, "אנו נגיב. אין ספק. אנו בוחנים תגובה 'אמיתית'. גם איראן לא תשתוק".