איראן הכחישה, בנט: קובע באופן מוחלט שהיא תקפה את הספינה

דובר משרד החוץ האיראני הודף את הטענות על מעורבות המדינה בתקיפת מיכלית הנפט של חברת "זודיאק מריטיים" וטוען: "חסרות בסיס". בנט טוען: "קיימות הראיות המודיעיניות לאחריות האיראנית"

מיכלית נפט
מיכלית נפט | צילום: רויטרס

דובר משרד החוץ האיראני מגיב היום (ראשון) להאשמות כי מדינתו אחראית לתקיפת מיכלית הנפט מול חופי עומאן ביום חמישי האחרון. "ההאשמות המופנות כלפי טהראן בנוגע לתקיפת הספינה הישראלית משוללות בסיס". ההכחשה האיראנית לא שכנעה את ראש הממשלה נפתלי בנט שאמר הבוקר בישיבת הממשלה: "קובע באופן מוחלט שאיראן תקפה את הספינה".

"שמעתי עכשיו שאיראן, באופן פחדני, מנסה להתחמק מאחריותה על האירוע. הם מתכחשים לזה", אמר בנט. "ההתנהלות הביריונית של איראן מסוכנת לא רק לישראל, אלא פוגעת באינטרסים גלובליים, בחופש השיט ובסחר הבינלאומי.הראיות המודיעיניות לכך קיימות ואנו מצפים שהמערכת הבינלאומית תבהיר למשטר האיראני שהם עשו טעות קשה".

עוד אמר בנט: "אנחנו, בכל מקרה, יודעים להעביר את המסר לאיראן בדרכים שלנו".

אמש פורסם כי לאחר תקיפת מיכלית הנפט Mercer Street של חברת "זודיאק מאריטיים", שבבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר, בישראל העריכו כי איראן ביצעה זאת בתגובה להתקפת סייבר המיוחסת לישראל במסגרתה שובשה תנועת הרכבות במדינה ופורסם מספר הטלפון האישי של המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית - עלי ח'מינאי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מעל אלפיים מאומתים חדשים, מבצע החיסון השלישי החל

הורוביץ מאיים: "זו ממשלת ימין, בלי תקציבים – לא נישאר"

לא רואים את הסוף: גל החום הארוך ביותר מתחילת הקיץ

אונייה מיכלית איראן ספינה
אוניית Mercer Street שהותקפה

עוד העריכו בישראל כי התקיפות בזירה הימית מצדה של טהרן, נועדו להעלות את פרמיית הביטוח עבור אוניית שנמצאות בבעלות חלקית של אנשי עסקים ישראלים.

בעקבות התקיפה, כעת בכוונת ישאל למנף את אירוע התקיפה בזירה הדיפלומטית, במסגרתו נהרגו שני מלחים, על מנעת להציג את איראן כמדינה פיראטית אשר תוקפת ספינות אזרחיו תמימות. בנוסף, ישראל מתכוונת לנצל את מלחמת התודעה מול איראן השבוע ברקע עלייתו של מנהיגה הקיצוני החדש של איראן ביום חמישי הקרוב - איברהים ראיסי, שנודע בכינויו "התליין מטהרן".

כזכור, ביום שישי קיים שר הביטחון בני גנץ דיון עם הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש אמ"ן, אלוף תמיר היימן, על התקיפה האיראנית. בדיון עלו בין היתר אפשרויות תגובה של ישראל לתקיפה. סוכם כי מערכת הבטחון תעביר למשרד החוץ מידע מודיעיני על התקיפה כדי לפנות לקהילה הבינלאומית ולדחוף לפעולה נגד איראן.