הישיבה על תקיפה באיראן: השרים דרשו להוסיף את המילה "בהקדם"

גילויים חדשים על הדיון בלילה הדרמטי של המתקפה האיראנית על ישראל: השרים אישרו בהצבעה רשמית כי ישראל תגיב, הצביעו על אופי ואופן התגובה - ובשל דרישת השרים הוחלט להוסיף לאחד הסעיפים את כי ישראל תגיב בהקדם

זמן צפייה: 01:22

באותו לילה דרמטי של המתקפה האיראנית על ישראל דנו בצמרת המדינית והביטחונית בתגובה ישירה נגד איראן, והערב (חמישי) פורסמו במהדורה המרכזית גילויים חדשים מתוך הישיבה. באותו הלילה אישרו שרי הממשלה בהצבעה רשמית כי ישראל תגיב על המתקפה, כאשר השרים הצביעו בנוגע לאופי התגובה ואופן התגובה.

אחד הסעיפים עליהם הצביעו השרים נוגע להסמכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ להכריע בנוגע לתגובה הישראלית. בנוסף, בשל דרישת השרים הוחלט להוסיף לאחד הסעיפים את המילה "בהקדם", כלומר - ישראל תגיב על התקיפה האיראנית בהקדם.

נתניהו, גנץ וגלנט בכנסת
נתניהו, גנץ וגלנט בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, בתחילת השבוע פורסם לראשונה בחדשות 13 על הוויכוח בצמרת המדינית בליל המתקפה האיראנית, במהלכו תמכו השרים בני גנץ וגדי איזנקוט בתגובה ישראלית בזמן אמת, כשמנגד היו גורמים בכירים אחרים שהתנגדו. השניים סברו כי "התגובה הישראלית צריכה להיות מהירה", אך מה שהכריע את הכף היה הלחץ שהופעל מצד נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בשיחתו עם רה"מ נתניהו, וכן התוצאות הטובות של המתקפה האיראנית מבחינת ישראל, עם כ-99% הצלחה ביירוט של חיל האוויר ושל המדינות שעזרו לישראל.