באיראן ובחזבאללה רואים את הקרע בעם - ומחכים לשעת כושר

דו"ח אמ"ן שהוגש לראש הממשלה מפרט התרעה אסטרטגית שלא נראתה כמותה בישראל שנים. באיראן רואים את מה שקורה במדינה ומאמינים שחזונו של חמינאי עשוי להתגשם בקרוב, הם מדרבנים את חזבאללה לפעולה - שם מוכנים לקחת סיכונים הולכים וגדלים

זמן צפייה: 01:17

באגף המודיעין בצה"ל הגישו דו"ח לראש הממשלה בנימין נתניהו שמתריע מפני הקרע בעם והתריעו כי אויבי ישראל רואים את בכך הזדמנות - כך פורסם הבוקר (שישי) ב"ידיעות אחרונות". בארבעה מסמכים שונים מפורטת התרעה מפני איום אסטרגטי ברמה שעל פי ההערכות ישראל לא ראתה מאז יום כיפור.

במסמכים שנשלחו מפורטת התרעה אסטרטגית חשובה. האיראנים רואים בקריסה של ישראל אירוע כמעט דתי, מבחינתם זאת התגשמות חזונו של המנהיג העליון עלי חמינאי - שקבע לפני כעשור שישראל תחדל להתקיים ב-2040.

חסן נסראללה
מזכ''ל חיזבאללה חסן נסראללה

האיראנים רוצים לראות את החזון מתגשם, לדרבן אותו. הם דוחפים את חזבאללה לפעולות כאשר הארגון מרגיש משוחרר ומוכן לקחת סיכונים גבוהים יותר. בחזבאללה משוכנעים שהם יודעים לקרוא את המצב בישראל ושעליהם לעשות פעולות נועזות.

בעקבות היחלשות היחסים מול האמריקנים והקרע הפנימי שמשדר חולשה לאיזור, ישראל אולי תיאלץ לפעול כדי להקרין עוצמה על האזור והיא תסתכן שהפעולות עלולות להביא להסלמה.