דיווח: כוחות קומנדו ישראליים פשטו על מבנה רגיש בסוריה

לפי דיווח באתר SYRIA TV, מפי מקורות בכירים, לפני כשלושה ימים במהלך תקיפה במסיאף, כוחות קומנדו פשטו על מבנה ביטחוני רגיש תוך הנחתה ממסוק, ושבו שני איראנים לאחר מאבק במחבלים. לפני הדיווח, שלושה סורים נהרגו באירוע, בהם אזרח

זמן צפייה: 03:53

אתר החדשות SYRIA TV המזוהה עם האופוזיציה בסוריה דיווח היום (חמישי) מפי מקורות בכירים כי התקיפה הישראלית במסיאף שבמערב סוריה ביום שני שעבר כללה הנחתה של כוחות ישראלים, חילופי אש - ולקיחת שבויים.

על פי המקורות, מסוקים ישראלים חגו מעל האזור המותקף ולא ביצעו נחיתה על הקרקע. בוצעה הנחתה של כוחות שהשתלשלו בחבלים במקביל לכך כלי טיס בלתי מאוישים השמידו רכבי ביטחון של המשטר הסורי שהיו עלולים להפריע לפעולה ושיבשו את ההגעה לאזור ההנחתה.

עוד הוסיפו המקורות כי המבצע כלל חילופי אש שהביאו להרג של שלושה סורים ולפציעתם של אחרים, בהם אזרחים. הכוח הישראלי הצליח גם לשבות שני איראנים. שירותי הבטחון הסוריים חסמו את האזור ומנעו הגעה של צוותי הצלה, וההרוגים והפצועים הועברו למקום לא ידוע.

תקיפה בשמי סוריה
תקיפה בשמי סוריה

עוד דווח כי בעקבות הפעולה במסיאף, מקורות המעורים בפרטים טענו כי "הוקמה ועדת חקירה בדרג גבוהה, הכוללת מפקדים מההגנה האווירית, הסיור והלוחמה האלקטרונית של המשטר הסורי. זאת, כדי להעריך את מהלך המבצע ולחקור את הנסיבות סביבו".

שמי סוריה
שמי סוריה

על-פי הדיווחים בסוריה, התקיפה של חיל האוויר הישראלי התרחשה במהלך הלילה בין ראשון לשני, וכללה מספר יעדים צבאיים במדינה. הדי פיצוצים נשמעו בחומס ובדמשק, ולפי המרכז הסורי  לפחות 25 בני אדם נהרגו בתקיפה. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה, "סאנה", דיווחה על 16 הרוגים ו-43.

עוד דווח כי מערכות ההגנה האוויריות במדינה הופעלו כתוצאה מהתקיפות. כמו כן, בסוריה טענו כי מדובר בתקיפה הנרחבת ביותר המיוחסת לישראל במדינה מזה שנים. לפי ערוץ "אל-חדת'" הסעודי, הותקף "המרכז למחקרים מדעיים" בעיר מסיאף שבמערב סוריה, שנטען כי הוא משמש כמרכז לייצור טילים מדויקים. עוד בין היעדים שהותקפו: משאיות שנשאו אמצעי לחימה וכטב"מים ושנעו במרחב, ותקיפה באזור חייר עבאס.

משרד החוץ הסורי גינה את גל התקיפות: "אנו מזהירים מפני המשך השתיקה הבינלאומית נוכח הפרותיה של ישראל את כל החוקים והאמנות הבינ"ל. אנו קוראים לכל מדינות העולם לגנות את התוקפנות הישראלית ולשים סוף לפשעיה. סוריה מדגישה את זכותה להגן על ריבונותה, ולשחרר את אדמתה הכבושה בכל האמצעים אותם מאפשר החוק הבינלאומי".