עימותים ברצועת עזה: מאות צעירים התפרעו בסמוך לגדר

לאחר סוף שבוע שכלל תקיפת עמדת חמאס, ההתחממות בגבול רצועת עזה נמשכה לאורך החג, כאשר ארגון הטרור המשיך לשלוח צעירים לגדר במטרה להבעיר את השטח. צה"ל הגיב באמצעים לפיזור הפגנות

זמן צפייה: 05:58

סוף שבוע מתוח: לאחר שצה"ל תקף אתמול ברצועת עזה עקב הפרות סדר, הערב (ראשון) היו התקהלויות גדולות של מאות צעירים פלסטינים שהתעמתו עם כוחות צה"ל סמוך לגדר הגבול מזרחית לעיר עזה. על פי דיווחים של הג'האד האיסלאמי, צה"ל הגיב בירי צלפים ואמצעים לפיזור הפגנות. עם זאת, המוחים התפזרו וכעת נותרו עשרות בודדות באזור מעבר קרני. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על חמישה נפגעים במהלך העימותים.

במהלך היממה האחרונה, וכדי להלהיט את השטח, גם על הגדר ברצועת עזה, חמאס ניסה לייצר ולהדהד ברשת "פייק ניוז" על הנעשה בהר הבית, כשהוא מפיץ סרטונים שקריים על פגיעה בפלסטינים. בפועל, בהר הבית היה שקט לחלוטין במהלך היום, התפילות עברו כסדרן והמאמץ כעת הוא להפסיק את הפצת השקרים שעלולה להוסיף ולהתסיס את השטח, גם ביהודה ושומרון, גם בירושלים וגם ברצועת עזה.

עימותים בגבול הרצועה
עימותים בגבול הרצועה

הפרות סדר אלימות אירעו לאורך הימים האחרונים, והן כללו הפעלת מטענים והשלכת רימוני רסס לעבר כוחות צה"ל, ואף תיעוד של צעיר יורה באקדח לעבר הכוחות. בצה"ל מעריכים כי מדובר בניסיון של חמאס להפעיל לחץ על קטר להכניס כסף לרצועת עזה.

הכוחות הגיבו תחילה באמצעים לפיזור הפגנות ובמקרה אחד הוחלט גם לתקוף באמצעות כלי טיס עמדה של חמאס. לא היו נפגעים מקרב כוחות צה"ל, ומדיווחי הפלסטינים עולה כי אדם אחד נפצע קל בתקיפה.

מבעירים צמיגים בגבול הרצועה
מבעירים צמיגים בגבול הרצועה
Whatsapp Image 2023 09 17 At 1
עימותים ברצועה

לקראת החג, חמאס עודד את חזרת התהלוכות האלימות אל גדר המערכת ברצועה, ואילו בצה"ל ניסו למנוע הידרדרות ביטחונית בחגים. לפני מספר ימים, דווח כי המתיחות הביטחונית בשיאה בעת תקופת החגים וישנן התרעות רבות מפני פיגועים בשטח ישראל, עם יותר מ-200 התרעות לפיגועים, כשחמאס והגורמים הקיצוניים הנוספים הסיתו גם לעוד ועוד פיגועים במטרה לבצע פיגועי בודדים וכן פיגועים מתוכננים בישראל.