הותר לפרסום: סמ"ר שילה אמיר הוא החייל שנהרג בפיגוע סמוך לקדומים

סמל-ראשון שילה יוסף אמיר, לוחם סיירת גבעתי בן 22 מהקיבוץ הדתי מירב שבגלבוע, הוא החייל שנהרג היום בפיגוע הירי בשומרון. הוא נפצע באורח אנוש מהירי, ולאחר מאבק על חייו נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו

זמן צפייה: 04:28

הותר לפרסום: סמל-ראשון שילה יוסף אמיר, לוחם צה"ל בן 22 מסיירת גבעתי, תושב הקיבוץ הדתי מירב שבגלבוע, הוא החייל שנהרג היום בפיגוע הירי שהתרחש סמוך להתנחלות קדומים שבשומרון. הלוויתו תיערך מחר (שישי) בשעה 10:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס וכתב החשבון הטוויטר שלו: "משתתף באבל הכבד על נפילתו של לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר שילה יוסף אמיר ז"ל בהיתקלות עם מחבל בפיגוע היום אחר הצהריים בקדומים. מחזק את חבריו ולוחמים רבים הנמצאים כל העת על המשמר במשימות קשות ומורכבות. תנחומיי למשפחתו, חבריו ואוהביו. יהי זכרו ברוך".

פיגוע סמוך לקדומים
פיגוע סמוך לקדומים | צילום: הילל מאיר, פלאש 90

מהתחקיר הראשוני של האירוע עולה כי המחבל הגיע ברכב לאזור קדומים, זיהה את הלוחם ואדם נוסף ופתח לעברם באש. המחבל הצליח לירות ראשון למרות שהתצפיתנית בחמ"ל ראתה והחשידה את רכב המחבל. חבריו לצוות של הלוחם שנהרג הגיעו למקום זמן קצר מאוחר יותר וניטרלו את המחבל.

פיגוע סמוך לקדומים
פיגוע סמוך לקדומים | צילום: הילל מאיר, פלאש 90

בתוך כך, הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אלקסאם, פרסמה הודעה בה לקח הארגון אחריות על הפיגוע בשומרון שהביא למותו של אמיר. בהודעה צוין כי המחבל שביצע את הפיגוע הוא אחמד יאסין הלאל ע'יזאן, תשוב הכפר קביא ליד רמאללה - ובן דודו של המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף לפני כמה חודשים. מהשב"כ נמסר כי המחבל בן 19 תושב קיבא שבנפת רמאללה, וללא רקע ביטחוני קודם.

עוד בהודעת החמאס נמסר, כי הפיגוע הוא תגובה על פעילות ישראל במחנה הפליטים ג'נין ועל "טינוף המקומות הקדושים וקריעת הקוראן בעיירה עוריף". עוד הוסיפו בארגון הודעה אישית לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', שהם "כמעט הגיעו לפתח ביתו". מדובר בעליית מדרגה ביחס לפעולת הטרור בשטחים. קבלת אחריות רשמית של חמאס מסמלת מגמת הסלמה בהפעלת תאי טרור בשטחים לפיגועים.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן שוחח עם מח"ט שומרון אל"מ שמעון סיסו וקיבל עדכונים מגורמי הבטחון: "פיגוע הירי הזה ממחיש שארגוני הטרור מנסים אותנו שוב ושוב ושוב גם אחרי המבצע בצפון השומרון, אזרחי ישראל וכמובן תושבי השומרון מחזקים ברגעים אלו את חיילי צהל וכוחות הביטחון ודורשים מהממשלה לתת תשובת מחץ לטרור הזה כמו לכל הטרור של הרשות הפלסטינית, אנחנו צריכים להבהיר להם שאנחנו לא נשברים אנחנו כאן, לעולם לא נשבר הממשלה חייבת לשחרר לצהל את הכבלים ולתת לצה"ל לפעול בכל מרחב יהודה ושומרון בכל הכוח כדי לגדוע את גל הטרור ולהביא ביטחון לכל מדינת ישראל".