סמ"ר עידו ברוך יובא מחר למנוחות: "הנסיך העוזר, הדבק של כולם"

חברת המשפחה סיפרה לחדשות 13 על לוחם סיירת גבעתי שנהרג בפיגוע סמוך לשבי שומרון: "תמיד היה שם כשמישהו היה צריך עזרה, גם בצבא הוא לא הסתפק במשהו פשוט, תמיד רצה להיות הכי הכי". הלווייתו תיערך מחר ב-14:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בגדרה

זמן צפייה: 07:31

סמל ראשון עידו ברוך, לוחם סיירת גבעתי שנהרג היום (שלישי) בפיגוע הירי סמוך לשבי שומרון, יובא למנוחות מחר בשעה 14:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בגדרה. שגית קישון, חברת המשפחה, סיפרה הערב לחדשות 13: "עידו היה נסיך מחייך, הנסיך העוזר, היה פעיל בצופים, מדריך ורשג"ד, הכשיר מדריכים לעתיד, תמיד היה שם בכל רגע נתון כשמישהו היה צריך עזרה".

"קשה לנו לדבר עליו בלשון עבר", הוסיפה שגית, "הוא היה דיג'יי מדהים אז הפעלנו אותו בצופים ובגדרה, היה עם שמחה ועם חיוך. הוא בן לתפארת, אי אפשר לתאר בכלל איזה ילד ואח לשתי אחיות קטנות ממנו הוא היה. הוא הבכור, תמיד הוביל, וגם בצבא הוא לא הסתפק במשהו פשוט, תמיד רצה להיות הכי הכי".

סמ''ר עידו ברוך שנהרג בפיגוע הירי סמוך לשבי שומרון
סמ''ר עידו ברוך שנהרג בפיגוע הירי סמוך לשבי שומרון | צילום: באדיבות המשפחה

"היום בבוקר הוא התקשר לבקש שיתנו לאיזה חבר משהו", המשיכה, "הוא היה בסופ"ש בבית, היה אמור להיות בכלל בקורס קצינים, הוא לא היה אמור להיית בכלל שם. הספיקו רק לתרום את קרנית שלו, עד שהגיע אי אפשר היה לתרום משהו אחר, אבל מישהו יהיה עם העיניים השמחות שלו ואנחנו נישאר עם הדמעות והחור הענק הזה. החברים שלו כבר משתחררים, הם חודשים אחרונים בצבא, חלקם כבר אזרחים והוא עדיין רצה לתרום ולתת".

"עידו כבר לא היה בין בחיים כשהגיע לביה"ח", סיפרה שגית, "אנחנו לא מתעסקים במה שקרה שם, כרגע עסוקים בלעטוף לחבק ולהכיל. מחר ההלוויה, היא לא תהיה פשוטה ונתמודד בכל שלב. הוא היה דבק לכולם, זה אי אפשר בכלל לתאר את זה, עם אבא ואמא ואחיות שהעריצו אותו".

חניכי שבט הצופים בגדרה מתכנסים לזכרו של סמ''ר עידו ברוך
חניכי שבט הצופים בגדרה מתכנסים לזכרו של סמ''ר עידו ברוך

סמ"ר עידו ברוך היה חניך בשבט הצופים בגדרה, ובעבר אביו היה ראש השבט. הערב התכנסו החניכים בוגרי השבט לאחר שנודע על מותו של ברוך, הדליקו נרות והעלו זכרונות.

סמ''ר עידו ברוך שנהרג בפיגוע הירי סמוך לשבי שומרון
סמ''ר עידו ברוך שנהרג בפיגוע הירי סמוך לשבי שומרון | צילום: דובר צה''ל

ברוך נורה מרכב חולף בצומת גנות ופונה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. לחדשות 13 נודע כי הקליע שנורה לעבר הלוחם ניקב את ידו והגיע ללבו, באופן שסיבך את מצבו הרפואי.

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר: "יום חג שהפך ליום עצוב וכואב. בצער וכאב קיבלתי את ההודעה על מותו של לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר עידו ברוך שנפל בעת מילוי תפקידו, בפיגוע ירי שבוצע בידי מחבל נתעב. בשמי ובשם ממשלת ישראל אני שולח ניחומים חמים למשפחתו וחבריו לחטיבה. המילים אינן יכולות להביע את הצער והכאב הגדול. לא נעצור עד שנשים את ידינו על הרוצחים. יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "משתתף באבל הכבד של משפחתו של לוחם סיירת גבעתי, סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל, שנפל בפיגוע קשה סמוך ליישוב שבי שומרון. נמשיך להיאבק בטרור ללא פשרות. מחזק את כוחות הביטחון וסומך עליהם ומייחל לימים שקטים יותר".

יואל גמליאל, ראש מועצת גדרה, מסר: "משפחת גדרה המומה ואבלה. אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחתו של לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר עידו ברוך שנפל היום בפיגוע ירי מתועב ליד שבי שומרון. סמ"ר עידו ברוך, ילד בכור להורים איתן ועינב, אח לשתי אחיות - יעל ונעמה. למד בתיכון דרכא בגין בגדרה, עידו היה ילד שכולו לב ונשמה שתמיד היה ראשון לסייע לכל אחת ואחד, היה פעיל בתנועת הצופים ועשה שנת שירות, תמיד היה עם אנרגיות חיוביות, ילד עם חן וחיוך שכבש את כולם. הלב כואב ובוכה, משפחת גדרה כולה מחבקת את המשפחה. אנחנו ברגע קשה זה, מחזקים את כוחות הביטחון במאבק נגד הטרור הארור. הלוויה תצא מחר ב-14:00, בבית העלמין הישן של גדרה. יהיי זכרו ברוך".

זירת הפיגוע סמוך לשבי שומרון, בו נהרג סמ''ר עידו ברוך
זירת הפיגוע סמוך לשבי שומרון, בו נהרג סמ''ר עידו ברוך | צילום: דובר צה''ל

לפי שעה, כוחות צה"ל עדיין מנהלים מרדף אחר החשוד בירי ואחר רכבו, והוא טרם נתפס. מי שלקחה אחריות על הפיגוע היא קבוצת הטרור "גוב האריות" שמקורה בעיר שכם, והיא אינה מזוהה פוליטית עם ארגון פוליטי פלסטיני כזה או אחר. יצוין כי מוקדם יותר היום, הקבוצה הודיעה על סדרת "ימי זעם למען ירושלים והגנה על מסגד אל אקצא".