תיעוד מיוחד: הפעילות ביריחו ממצלמת הקסדה

בתיעוד מחילופי האש הלילה ביריחו נראים הלוחמים תופסים מחסה מאחורי דחפור, לקראת ההגעה אל הבית בו נמצאו המחבלים - ולאחר מכן מסתערים לכיוון הבית עם נשקים מכוונים. נתניהו: "הרשות הפלסטינית ויתרה על אכיפת החוק והסדר בצפון השומרון, אין שום שליטה בג'נין"

זמן צפייה: 00:39

לאחר חילופי האש הלילה (שני) במחנה הפליטים עקבת ג'בר שביריחו, בו נהרגו 5 מחבלים שהיו מעורבים בפיגוע בצומת אלמוג, צה"ל פרסם תיעוד מיוחד ממצלמת הקסדה של אחד הלוחמים. צה"ל עדכן כי ההרוגים היו שני המחבלים ושני מעורבים בפיגוע בצומת אלמוג לפני שבוע. כמו כן, 3 סייענים נוספים נפצעו ומספר מבוקשים נעצרו, ביניהם בכיר חמאס, שייח' שאכר עמארה.

כוח צה"ל שעמד במרכז במבצע היה גדוד לביאי הבקעה ובצבא שיבחו את עבודת הגדוד המעורב, שיותר ממחציתו לוחמות, על הפעילות. הכוח זיהה חמוש בשעות לפנות בוקר והתחילו חילופי ירי שבסופם נוטרלו 7 מחבלים שהיו בדירת מסתור, תוך חתירה למגע עם המחבלים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302061406' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד נוסף מהפעילות ביריחו' poster='' kid='1_kz8zjz58' duration='']

הכוח של הגדוד המעורב כלל 15 לוחמות ו-12 לוחמים. בעקבות מודיעין מדויק של שב"כ, סגר הכוח על דירת מסתור. המחבלים פתחו באש ראשונים בכניסה למבנה ב-4 בבוקר. כדור שירו המחבלים פגע במחסנית ובאפוד הקרמי של אחד הלוחמים - שלא נפצע.

בדובר צה"ל אישרו כי מטרת המבצע הייתה לעצור חוליית טרור של חמאס שביצעה את פיגוע הירי לעבר מסעדה בוורד יריחו ב-28 בינואר. במסגרת פעילות הכוחות, הפלסטינים פרסמו סרטון בו נראה לכאורה מזל"ט צה"לי אותו הם טוענים שהפילו. לאחר מכן, הם נצפו מעלים אותו באש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת סיעת הליכוד: "הרשות הפלסטינית ויתרה על אכיפת החוק והסדר בצפון השומרון. ג'נין הפכה לצפון הפרוע ואין שם שום שליטה - מה שמחייב אותנו להיכנס ולחסל מחבלים כפי שאנחנו עושים ועוד נעשה. אנחנו מחסלים מחבלים מתקתקים או מחבלים שתיקתקו, נכנסים לכל שטח ולא מחכים לרשות הפלסטינית. יריחו עלולה להפוך לחממת טרור ואנחנו לא נשלים עם זה ונפעל, כפי שפעלנו הבוקר".