חותמי עצומת המילואים: "גנץ לא מייצג אותנו, צפו לדרמות נוספות"

הקצינים והלוחמים של מערך המבצעים המיוחדים בצה"ל אשר חתמו על העצומה בה הודיעו כי אם תימשך חקיקת המהפכה המשפטית הם לא יתייצבו למילואים - הגיבו להצהרה של יו"ר המחנה הממלכתי שקרא להמשיך לשרת, ואמרו: "לא נתנדב למילואים תחת דיקטטורה, בשום מצב"

Whatsapp Image 2022 05 01 At 0
לוחם צה"ל | צילום: דובר צה"ל

הקצינים והלוחמים של מערך המבצעים המיוחדים בצה"ל אשר חתמו על העצומה בה הודיעו כי אם תימשך חקיקת המהפכה המשפטית הם לא יתייצבו למילואים - הגיבו היום (ראשון) להצהרה של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שקרא להמשיך לשרת, ואמרו: "גנץ ואנשיו לא מבינים את הסיטואציה ולא מייצגים את קולנו".

"עוד ועוד מצטרפים אלינו כל הזמן", הוסיפו, "לא נתנדב למילואים תחת דיקטטורה, בשום מצב, ולא משנה מה יגידו. נחזור להתנדב כשיחזירו לנו את הדמוקרטיה. בימים הקרובים צפו לדרמות נוספות בנושא".

בני גנץ
יו''ר המחנה הממלכתי בני גנץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מערך המבצעים המיוחדים של צה"ל הוא מערך באגף המודיעין, העוסק במבצעים לאיסוף מודיעין. יש לו חשיבות רבה והאו נחשב למערך מובחר הפועל מתחת לפני השטח במבצעים סודיים וקריטיים. כזכור, למעלה מ-100 קצינים ולוחמים במערך פרסמו לפני כשבועיים עצומה שבה הודיעו: "אם תימשך החקיקה שמטרתה מחיקת הדמוקרטיה הישראלית אנו לא נמשיך לשרת במערך המ"מ, ולא נתייצב למילואים".

"זהו רגע חירום", הזהירו הלוחמים במכתב. הם כתבו כי אם תימשך החקיקה "שמטרתה הפיכת מערכת המשפט לזרוע פוליטית ובלתי עצמאית, קרי מחיקת הדמוקרטיה הישראלית - ואם לא תושג הסכמה רחבה בנושא - אנו לא נמשיך לשרת במערך המ"מ, ולא נתייצב למילואים".

"שירתנו בהקרבה אין-קץ את המדינה הזו, שאנו כה אוהבים, אך לא נמשיך לשרת כשמתנוסס דגל שחור ענק מעל מעשי השלטון. חקיקה כזו תחריב את כל מה ששרתנו ולחמנו למענו. לא נתן לזה לקרות. אנו חותמים על דעת עצמנו, כל אחד ואחת מהחותמים, ואיננו מתימרים לייצג פורמלית את מערך המ"מ או כל ארגון אחר".

בנימין נתניהו ויריב לוין
רה''מ בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מערך המבצעים המיוחדים של צה"ל הוא מערך באגף המודיעין, העוסק במבצעים לאיסוף מודיעין. יש לו חשיבות רבה והאו נחשב למערך מובחר הפועל מתחת לפני השטח במבצעים סודיים וקריטיים. על העצומה חתומים בין היתר סא"לים, אל"מים, תא"ל ואלוף.

Whatsapp Image 2023 03 03 At 1
טייסי חיל האוויר (ארכיון) | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

הבוקר הודיעו 37 מתוך 40 טייסי מילואים בטייסת הקרב 69, המכונה גם "טייסת הפטישים", כי לא יתייצבו לאימונים שנקבעו להם מבעוד מועד בטייסת. הטייסת, שמפעילה את מטוסי F-15I ("רעם") מבסיס חצרים, נחשבת לחשובות ביותר בחיל האוויר, שכן, תפקידה להתכונן לתקיפה אסטרטגית.

יודגש כי הטייסים הבהירו שאין בכוונותיהם לסרב להגיע לפעילות מבצעית אלא רק לאימונים שנקבעו להם לזמן הקרוב. הטייסים הודיעו על ההחלטה שלהם למפקד חיל האוויר האלוף תומר בר ולמפקד הטייסת סא"ל גיא. בצה"ל סבורים כי היעדרותם מהאימונים לא תפגע בפעילות המבצעית של הטייסת, שם הוסיפו לטעון כי לא כל הטייסים זומנו לאותם ימי אימון.