כוננות שיא: גל המעצרים נמשך - סגר הוטל על יהודה ושומרון

אחרי שבוע מתוח מאוד עם מספר פיגועים בגזרת יו"ש, במערכת הביטחון חוששים מפיגועים נוספים שייצאו אל הפועל במהלך יום הכיפורים. הגזרה תתוגבר ב-26 גדודים - כך שאלפי חיילים ישארו במהלך החג בגדה ובקו התפר

זמן צפייה: 01:31

כוננות שיא במערכת הביטחון בערב יום הכיפורים: אחרי שבוע מתוח מאוד עם מספר פיגועים בגזרת יהודה ושומרון, במערכת הביטחון חוששים הבוקר (שלישי) מפיגועים נוספים שייצאו אל הפועל במהלך החג.

הסגר על יהודה ושומרון נכנס לתוקף הלילה בחצות, ומאז הפלסטינים בעלי אישורי שהייה אינם יכולים להיכנס לשטחי ישראל. הסגר יסתיים בצאת החג, ובסוכות שוב יוכרז על סגר בשטחים. אגף המבצעים במטכ"ל הודיע שיתגבר כ-26 גדודים לקראת יום הכיפורים, כך שאלפי חיילים ישארו במהלכו בגדה המערבית ובקו התפר.

גם הלילה נמשך מבצע "שובר גלים", כאשר לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב ביצעו מעצרים של תשעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון והבקעה והעמקים. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שאותרו הועברו להמשך חקירת שב"כ, לא היו נפגעים לכוחות הביטחון.

לוחמים בשכם
לוחמים בשכם | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

משימתם העיקרית של הגדודים באיו"ש היא לתגבר את צירי התנועה המרכזיים טרם כניסת החג, ובמהלכו להיכנס אל תוך היישובים ולאבטח אותם. בנוסף, החיילים יתמקדו בחוליית "גוב האריות", שמבצעת פיגועי ירי ומתעדת אותם. מפקד האגף, אלוף עודד בסיוק, אמר: "אנחנו פועלים לילות כימים במאמצי הסיכול על מנת למגר את הטרור. אין ערי מקלט באיו"ש, נגיע לכל מקום שיידרש ונעשה את כל שיידרש ושיהיה נכון לעשותו".

גם אתמול יצא צה"ל למבצע מעצרים ברחבי הגדה, כמו בכל לילה בשבועות האחרונים, ונעצרו 16 מבוקשים. האירוע המשמעותי ביותר התרחש במחנה הפליטים ג'ילזון שבאזור רמאללה, כאשר כוח של סיירת אגוז שנכנס לעצור מבוקש הותקף לפנות בוקר על ידי שלושה פלסטינים שנסעו ברכבם והאיצו לעבר החיילים במטרה לדרוס אותם.

הלוחמים הגיבו במהירות וירו אל עבר הרכב. שני פלסטינים נהרגו ואחד נפצע. בצה"ל אמרו כי סוכל פיגוע דריסה, אך הפלסטיינים טענו כי מדובר בפועלי בנייה תמימים שיצאו לעבוד. במקרה אחר, באזור מחסום רנתיס, נפגע לוחם מג"ב לאחר שנהג פלסטיני האיץ לעברו ופגע בו.

חיילים ברמאללה
חיילים ברמאללה | צילום: רויטרס

האתגרים הביטחוניים מגיעים גם מבית, כשבצה"ל התרעמו על מתנחלים שהפגינו באזור העיר שכם, ניסו לפרוץ אל תוכה, ואף חסמו את הכניסות והיציאות אליה. היום צפויה הערכת מצב של שר הביטחון בני גנץ לגבי המצב הביטחוני בשטחים, לאחר שיחזור מביקור בזק באזרבייג'ן.