קצינים ולוחמים מובחרים: "לא נשרת אם המהפכה המשפטית תעבור"

מעל 100 קצינים ולוחמים ממערך המבצעים המיוחדים בצה"ל, ביניהם גם סא"לים, אל"מים, תא"ל ואלוף. במכתב כתבו כי "שירתנו בהקרבה אין-קץ את המדינה הזו אך לא נמשיך לשרת כשמתנוסס דגל שחור ענק מעל מעשי השלטון"

זמן צפייה: 02:29

למעלה מ-100 קצינים ולוחמים של מערך המבצעים המיוחדים בצה"ל פרסמו הבוקר (שישי) עצומה שבה הודיעו: "אם תימשך החקיקה שמטרתה מחיקת הדמוקרטיה הישראלית אנו לא נמשיך לשרת במערך המ"מ, ולא נתייצב למילואים".

על העצומה חתומים בין היתר סא"לים, אל"מים, תא"ל ואלוף. בעצומה נכתב: "אנו, החתומים מטה, שירתנו בגאווה אדירה במשך שנים במערך המבצעים המיוחדים של צה"ל, אחד המערכים הרגישים במערכת הבטחון של מדינת ישראל".

"זהו רגע חירום", הזהירו הלוחמים במכתב. הם כתבו כי אם תימשך החקיקה "שמטרתה הפיכת מערכת המשפט לזרוע פוליטית ובלתי עצמאית, קרי מחיקת הדמוקרטיה הישראלית - ואם לא תושג הסכמה רחבה בנושא - אנו לא נמשיך לשרת במערך המ"מ, ולא נתייצב למילואים".

ברקת, נתניהו ולוין
ברקת, נתניהו ולוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"שירתנו בהקרבה אין-קץ את המדינה הזו, שאנו כה אוהבים, אך לא נמשיך לשרת כשמתנוסס דגל שחור ענק מעל מעשי השלטון. חקיקה כזו תחריב את כל מה ששרתנו ולחמנו למענו. לא נתן לזה לקרות. אנו חותמים על דעת עצמנו, כל אחד ואחת מהחותמים, ואיננו מתימרים לייצג פורמלית את מערך המ"מ או כל ארגון אחר".

מערך המבצעים המיוחדים של צה"ל הוא מערך באגף המודיעין, העוסק במבצעים לאיסוף מודיעין. יש לו חשיבות רבה והאו נחשב למערך מובחר הפועל מתחת לפני השטח במבצעים סודיים וקריטיים. המכתב מצטרף לקריאות רבות לעצירת המהפכה המשפטית שנכנסה לשלב החקיקה בשבוע האחרון.

Jruxbu
טנק שנגנב מאתר תל סאקי במחאה על המהפכה המשפטית | צילום: לוחמי כיפור

העצומה מצטרפת לשורת קריאות ממערכת הביטחון נגד המהפכה המשפטית. ביום רביעי פורסם לראשונה בחדשות 13 כי קצין בכיר בדרגת תת אלוף בחיל האוויר מבקש להשתחרר מתפקידו במילואים כאקט של מחאה על צעדי הממשלה המכהנת.

הקצין מילא שורה של תפקידים בכירים בחיל האוויר, ובמילואים הוא ממלא תפקיד של מפקד תא השליטה, המכונה רמשל"ט, ומשתייך לקבוצה מצומצמת של קציני מילואים בכירים שמנהלים את הפעילות המצבעית של החיל. מדובר בקצין הבכיר ביותר שנוקט בצעד שכזה.

הרמטכ''ל לשעבר דן חלוץ באירוע ''שבתרבות'' בבאר שבע
הרמטכ''ל לשעבר דן חלוץ | צילום: שבתרבות באר שבע

אתמול מפקד חיל האוויר והרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ אמר בתוכנית של רזי ברקאי בגל"צ כי הוא שומע על אנשים שאומרים "לא נשרת תחת דיקטטורה". חלוץ אמר כי הוא שומע יותר ויותר טענות כאלה של חיילים, ולא רק מחיל האוויר, שאומרים ש"ככה נהיה שכירי חרב". "אנחנו התגייסנו לצבא תחת מדינה דמוקרטית. אם דיקטטורה, עדיף לשרת באוגנדה או רואנדה - שם ישלמו יותר", מוסיף חלוץ על אותם החיילים.

כמו כן, בתחילת החודש מפקדי וותיקי חיל השריון לדורותיהם, ביניהם חמישה עשר אלופים במיל' ו-23 תתי-אלופים במיל', חתמו על עצומה בה הביעו את התנגדותם למהפכה המשפטית שמקדמת ממשלת נתניהו. מדובר בכמה קצינים הנמנים עם בכירים לשעבר בחיל, ביניהם אלוף במיל' אודי אדם, אלוף במיל' אייל בן ראובן, אלוף במיל' עמרם מצנע, אלוף במיל' עמוס מלכא, אלוף במיל' שייקה גביש ואלוף במיל' אבי מזרחי, מי שכיהן גם כמפקד זרוע היבשה. נוסף לכל אלו, 23 תתי-אלופים במיל' נוספים ועשרות אלופי משנה במיל' חתמו גם הם על העצומה.