90 ימי מיוחדת, 45 ימים בחו"ל: השירות המשופר של כוכבי הרשת

מצד אחד טיילור מלכוב שעתידה להתגייס עם תנאי שירות נוחים במיוחד, ומנגד - צעירות שמתעקשות לשרת בסיירות המובחרות אבל צה"ל לא מאפשר להן. מדוע זה קורה? • "צה"ל גוט טאלנט", חלק ג'

זמן צפייה: 10:07

90 ימי חופשה מיוחדת, 45 ימים בחו"ל, בסיס קרוב לבית ושש שעות עבודה ביום - כך יראה השירות הצבאי של טיילור מלכוב. היא כוכבת רשת, יש לה יותר מ-700 אלף עוקבים ובאוגוסט 2020 היא תעלה על מדים. "אני מתרגשת בעיקר", הודתה מלכוב. לדבריה, לא פחות משבעה מדורים בצה"ל פנו אליה בבקשה שתשרת דווקא אצלם - ולה, בניגוד לרוב המלשב"ים, נותר רק לבחור לאן ללכת. מה שבטוח, היא לא תוותר על חוויית הגיוס. "היום בן אדם בישראל לא יכול להמשיך את הקריירה שלו אם הוא לא עושה צבא. זוכרים לך את זה לתמיד".

האלופה (במיל'), חברת הכנסת אורנה ברביבאי, סבורה כי לתת קדימות לצעירים שמגיעים עם רזומה שצברו עוד בהיותם תלמידי תיכון דווקא יכול לסייע ולעורר מוטיבציה אצל צעירים אחרים. "אם למישהו יש יכולת שליטה ברשתות החברתיות באופן מוכח, פנומנלי, לפני הגיוס - נכון לתת לו איזו קדימות בעניין", אמרה ברביבאי. "אם יש לו יכולת כזאת והוא גם יכול לשרת את צרכי הצבא, אתה מתאים את עצמך לצרכים אחרים נוספים".

לכתבות נוספות בפרויקט >>

עידוד שירות או השתמטות ממוסדת: מי מרוויח מגיוס הסלבס לצה"ל?

מחיר ההשתמטות: למה הסלבס מעוניינים להתגייס לצה"ל יותר מבעבר?

הערב במהדורה: מה עומד מאחורי מהפכת גיוס הטאלנטים בצה"ל?

טיילור מלכוב
טיילור מלכוב | צילום: חדשות 13

מנגד, ד"ר זאב דגני, מנהל הגימנסיה העברית בתל אביב, בטוח כי "הצבא עושה טעות". לטענתו, "הוא מתמכר להמון בקלות מדי, בטיפשות גדולה. אני שומע את הילדים הקטנים, מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול? אז הם אומרים, 'אני רוצה להיות מפורסם'. אז הנה, הצבא אומר להם, 'בואו לפה, תהיו מפורסמים'. אני מודאג מזה כאזרח פה".

אל מול השירות הצפוי לטיילור מלכוב, עומדות ארבע נערות שהגישו את "בג"ץ הסיירות", אידיאליסטיות שרוצות להגיע לסיירות - אבל צה"ל לא מאפשר להן. אחת מהן, עמר סריה, ביקשה להסביר כי "בדיוק כמו החלום של נועה קירל להיות זמרת - ככה החלום שלנו להיות לוחמות. מי שלא רוצה, אז שימצא את מקומו בצה"ל ואם נועה קירל באה לשיר, אז שתשיר, היא עושה את זה טוב".