עימות בארבע חזיתות: האיומים שמטרידים את צה"ל

לא רק ההתקרבות לחתימה על הסכם הגרעין עם איראן גורמת לכאב ראש במערכת הביטחון, והקיץ היא תמיד עונה חמה במזרח התיכון. איראן כמו תמיד היא הבעיה מספר אחת, אך גם חיזבאללה יעסיק את צה"ל בשבועות הקרובים, החמאס כמו תמיד מתכונן לסיבוב הבא - וגם בשטחים לא עוצרים לרגע

זמן צפייה: 03:01

לא רק ההתקרבות לחתימה על הסכם הגרעין מטרידה את ישראל הערב (שלישי), וכאשר סבב לחימה נוסף מאחורינו - המתיחות הביטחונית עדיין נמשכת. הקיץ היא תמיד עונה חמה במזרח התיכון, וממש לא רק מבחינת מזג האוויר, ולצה"ל יש ארבעה אתגרים בתקופה הקרובה.

כמו תמיד איראן על ראש שמחתנו כבעיה מספר אחת. האתגר של המוסד תחת המהפכה הנשית של הראש דדי ברנע הוא להמשיך לחבל ולחסל בפרויקט הגרעין גם תחת הסכם גרעין חדש, בדגש על פגיעה בקבוצת הנשק, כלומר הכנת הפצצה עצמה והתקנתה בראש טיל, מכיוון שהמאבק בהעשרת האורניום זו המלחמה הקודמת.

וכמובן, האתגר בחזית הזו הוא להביא את ידיעת הזהב אם האיראנים שוברים את ההסכם ורצים קדימה, אל הפצצה. גם צה"ל החל בהכנות המחודשות לתקיפה ישראלית עצמאית של מתקני הגרעין באיראן, והירושה הזו כמובן תועבר לרמטכ"ל ה-23 שיוכרז בימים הקרובים.

חסן נסראללה
חסן נסראללה

עוברים צפונה, ללבנון. חיזבאללה ימשיך להעסיק אותנו כל השבועות הקרובים, כאשר חסן נסראללה, גם הלילה, לא יורד מסיפור המים הכלכליים ואסדות הגז. פיקוד צפון, חיל האוויר וחיל הים וכמובן אגף המודיעין ערוכים לפרובוקציות חדשות, למשל שיגור מל"טים לאסדת כריש כמו הארבעה שכבר הופלו, או פעולה על הגדר, והכוננות תישמר לפחות עד אחרי החגים.  נדגיש כי כל ההערכות היום מניחות שנסראללה לא ייעז לסבך את לבנון במלחמה חדשה.

דרומה בעזה, שמתאוששת מסבב הלחימה במבצע "עלות השחר", החמאס כמו תמיד מתכונן לסיבוב הבא, ונכון לערב הזה הוא נראה מאד לא נלהב שוב לצאת ללחימה חסרת תוחלת, שרק תמיט עוד הרס, הרוגים ומגדלים נופלים ברצועה, ולראייה העובדה שישב על הגדר בסבב האחרון ולא הצטרף לאחיו הקטן והחצוף, הג'יהאד האיסלאמי.

חיל האוויר תוקף מטרות של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה
חיל האוויר תוקף מטרות של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה | צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

ולבסוף, כאן, מעבר לגדר, בשטחים לא עוצרים לרגע. מעצרים לילה אחר לילה וסיכול פיגועים של שב"כ וצה"ל, כאשר ה"אפצ'י", כפי שמגדיר שר הביטחון בני גנץ את המתיחות מול המצרים סביב אי ההבנה בסיום מבצע עלות השחר, לא מונע את המשך הפעילות שנועדה לסכל את הפיגוע הבא. להפך, לקראת החגים אנחנו נראה העמקת "כיסוח דשא" בגדה, בדגש על צפון השומרון, שכם וג'נין.