הפריצה וגניבת התחמושת מבסיס צה"ל: 6 חשודים נעצרו

במשטרה הודיעו כי עצרו שישה בני אדם החשודים במעורבות בגניבת התחמושת מבסיס צנובר שבמרחב אוגדה 210 ברמת הגולן. כל החשודים הובאו בפני בית המשפט שנענה לבקשת המשטרה והאריך את מעצרם עד ליום שלישי הקרוב

זמן צפייה: 01:24

משטרת ישראל הודיעה הבוקר (ראשון) כי עצרה שישה בני אדם החשודים במעורבות בגניבת התחמושת מבסיס צנובר שבמרחב אוגדה 210 ברמת הגולן. כל החשודים הובאו בפני בית המשפט, שנענה לבקשת המשטרה והאריך את מעצרם עד ליום שלישי הקרוב.

כזכור, בליל שבת נפרץ הבסיס ונגנבה ממנו תחמושת רבה. שב"כ, מצ"ח והמשטרה פתחו אתמול בחקירה, ואחד הכיוונים שנחקרים הוא גם שהפורצים זכו לשיתוף פעולה פנימי מחיילי צה"ל בבסיס. גם היום, כוחות צה"ל, משטרה ומג"ב ממשיכים לערוך סריקות במרחב אחר התחמושת שנגנבה, ובידי שב"כ כמה עצורים תושבי היישוב הבדואי טובא-זנגרייה, המוכרים למשטרה כעבריינים פליליים, החשודים במעורבות בפריצה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1211222005' autoplay='0' credit='' desc='מצ"ח והמשטרה חוקרים: תחמושת נגנבה מבסיס צה"ל בגולן שנפרץ | דיווחו של אור הלר' poster='' kid='1_f5gksbic' duration='']

במהלך הלילה שבין שישי לשבת בוצעו בבסיס שבמרחב אוגדה 210 ספירת מלאי בבונקרים, וממנה עלה כי ישנו חוסר של כ-73 אלף כדורים מסוג 5.56, וכן כי נגנבו כ-72 רימוני מטול נפיץ. לא נגנבו כלי נשק מסוג כזה או אחר. כלל פרטי וכיווני החקירה מואפלים בצנזורה.

עוד אתמול, מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, הנחה על הקמת ועדת מומחים בראשות מפקד חטיבה 4, אל"מ מיקי שרביט. ועדת המומחים תתחקר ותבדוק את כלל הגורמים והכשלים שאפשרו את אירוע הגניבה, וממצאי התחקיר יוצגו למפקד הפיקוד בתוך כחודש.