בזמן שצה"ל תקף בעזה: נשמעה התרעה בעוטף ויירוט של כיפת ברזל

בתגובה לרקטה ששגורה אמש זו הפעם ה-3 ברציפות, חיל האוויר תקף מספר מתקנים של ארגון הטרור חמאס באזורים חאן יונס ודיר בלח. לאחר מכן, רקטה אחת נוספת שוגרה לעבר יישובי העוטף ויורטה

זמן צפייה: 02:33

הסלמה בדרום: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה (שני) מוצב צבאי של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס ומספר מתקנים נוספים של הארגון בבית לאהיא ובדיר אל בלח, כשבמקביל שוגרה רקטה אחת משטח רצועת עזה שיורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. כתוצאה מכך הופעלה התרעת צבע אדום בעוטף, ובאירוע לא נגרם נזק או נפעים. כמו כן, תקף צה"ל מקלע כבד שממנו בוצע ירי לעבר ישראל.

 

כזכור, אמש שוגרה רקטה לעבר שדרות והמועצה האזורית שער הנגב מצפון רצועת עזה - זו הפעם השלישית ברציפות. סוללת כיפת ברזל יירטה את השיגור. לא דווח על נפגעים בגוף או על נזק. על פי הערכות בצה"ל, הירי בוצע על ידי הג'יהאד האיסלאמי.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-1309210658' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='' poster='' kid='1_qhref1ll' duration='17']

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

למה משפט נתניהו מתעכב? תקציר האירועים האחרונים בהליך

בגלל הטבות מס: עימות חזיתי בין מיכאלי לשקד

אחרי החגים: במד"א מתכננים מבצע בדיקות מהירות לתלמידים

בתוך כך, הרמטכ"ל אביב כוכבי נאם אמש בטקס סיום קורס חובלים, במהלכו אמר: "לא ניתן לארגוני הטרור באיו"ש וברצועת עזה להפוך את האירוע לסיבה לפגיעה באזרחי המדינה. צה"ל מגן בגבול רצועת עזה ולא נקבל הפרת ריבונות מכל סוג שהוא. אנו תוקפים בעוצמה על כל הפרה וכך נמשיך ואם המצב יסלים החמאס ורצועת עזה ישלמו מחיר כבד".

מוצבי חמאס שהותקפו במסגרת גל התקיפות של צה''ל ברצועה
מוצבי חמאס שהותקפו במסגרת גל התקיפות של צה''ל ברצועה | צילום: דובר צה''ל

שלשום נשמעה אזעקת צבע אדום בתחומי המועצה האזורית שער הנגב ובשדרות לאחר שכיפת ברזל יירטה את הרקטה מעל שדרות. לפי ההערכות הג'יהאד האסלאמי אחראי לירי - זו הפעם השלישית בסך הכול מאז מבצע שומר החומות.

בתגובה לכך, חיל האוויר תקף באמצעות מטוסי ומסוקי קרב מטרות חמאס ברצועת עזה וביניהן: מתחם צבאי ובו מספר סדנאות תת-קרקעיות לייצור רקטות של ארגון הטרור, מתקן אימונים צבאי של הארגון, מחנה צבאי שבו אתר לאחסון אמצעי לחימה ומנהרת טרור של הארגון. התקיפה הגיעה בעקבות שיגור הרקטה אמש מהרצועה לעבר שדרות.