רס"ם תום איש-שלום ורס"ם דניאל אלוש נפלו בהתרסקות המסוק ברפיח

הותר לפרסום: רס"ם (מיל') דניאל אלוש, בן 37 מתל אביב, ורס"ם (מיל') תום איש-שלום, בן 38 מנס הרים, שניהם לוחמי 669, נהרגו באסון ההתרסקות בדרום רצועת עזה. שבעה לוחמים נוספים נפצעו, בהם חמישה במצב קשה

זמן צפייה: 04:14

דובר צה"ל התיר היום (רביעי) לפרסום את שמותיהם של שני לוחמי 669 שנהרגו הלילה באסון התרסקות המסוק ברפיח שבדרום רצועת עזה: רס"ם (מיל') דניאל אלוש, בן 37 מתל אביב, ורס"ם (מיל') תום איש-שלום, בן 38 מנס הרים. שבעה נוספים נפצעו בתקרית, בהם טייסת, טייס במילואים, מכונאי מוטס, רופא במילואים ולוחם במילואים שפונו במצב קשה, וכן רופא לוחם במילואים ומכונאי מוטס במילואים שפונו במצב בינוני.

כלל החיילים ששהו במסוק נפגעו, אך לא היו נפגעים בקרב הכוחות על הקרקע. כלל הפצועים פונו במסוקים לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ומשפחותיהם עודכנו. מתחילת המלחמה פורסמו שמותיהם של 708 חללי צה"ל, בהם 342 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

רס"ם (מיל') תום איש-שלום
רס"ם (מיל') תום איש-שלום | צילום: דובר צה"ל

חבר הכנסת לשעבר יועז הנדל כתב על תום איש-שלום: "חששתי שזה יקרה אצלנו כמו במקומות רבים אחרים. מושב קטן, הילדים משרתים בסדיר, המבוגרים משרתים במילואים. יונתי שהיה סמח"ט 646 נפצע קשה ויצא מזה. עכשיו זה קרה - תום נהרג לצד דניאל אלוש במשימת חילוץ. אחת ממשימות רבות שהצילו חיים של המון חיילים. תום יחד עם כרמית בחר לגור במושב מעורב כמסר לאחדות. היה שקט, צנוע ומוכשר מאוד. אהב את הים, את הארץ ואת נופיה. אין מילים מנחמות לכרמית, יותם, מיה וגאיה".

רס"ם (מיל') דניאל אלוש
רס"ם (מיל') דניאל אלוש | צילום: דובר צה"ל

חברת הכנסת מירב בן ארי ספדה לדניאל אלוש, אותו הכירה באופן אישי, וכתבה: "אלוש היקר והאהוב, סטודנט שלי, ושנים אחר כך חבר ושכן, בעלה של קימי ואבא של ניקו וטומי, אתה לא מלח הארץ אתה מלח גס, עם חיוך תמידי, אור בעיניים, אבא מושלם ובן זוג לתפארת. אני רואה את השם והתמונה שלך ולא מאמינה. כולנו עצובים, המומים. תנחומיי הכנים גם למשפחת איש שלום. עצוב".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409111036' autoplay='0' credit='' desc='זירת ההתרסקות' poster='' kid='1_htbg1re0' duration='2']

מתחקיר ראשוני בצה"ל עולה כי מסוק הינשוף הגיע לרפיח קצת אחרי חצות עם לוחמי היחידה הטקטית לחילוץ מיוחד של חיל האוויר (669) מטייסת "ציפורי המדבר", כדי לחלץ לוחם מגדוד 710 של ההנדסה הקרבית שנפצע קשה מירי, ובתהליך הנחיתה במגנן פגע בקרקע והתרסק. לפי הממצאים ובסבירות גבוהה - המסוק לא נפגע מאש אויב.

מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר הקים ועדת חקירה, ובדק את הממצאים הראשוניים. אימוני מסוקי הבלאק-הוק בחיל האוויר בוטלו עד סוף השבוע, כדי לשלול אפשרות של תקלה טכנית, אך בפעילות המבצעית אין שינוי.

זירת התרסקות המסוק בעזה
זירת התרסקות המסוק

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "בוקר קשה וכואב עבור מדינת ישראל, בו בנים יקרים ואהובים נפלו במערכה, והותירו משפחות שעולמן חרב ברגע. אני מבקש לאמץ אל הלב את משפחות הלוחמים שנהרגו הלילה באסון המסוק בעזה ומבקש לאחל רפואה שלמה לפצועים. בשם העם כולו אני מחזק בעת הקשה הזאת את כוחות צה"ל ומפקדיהם, ובייחוד את נשות ואנשי חיל האוויר, שעמלים להגנת העם והמולדת בגזרות קרובות ורחוקות".

מסוק ינשוף
מסוק ינשוף | צילום: קובי גדעון, פלאש 90

זוהי הפעם הראשונה בתולדות חיל האוויר שמסוק ינשוף (בלאק-הוק) מתרסק, 30 שנים לאחר שמסוקים מסוג זה נכנסו לשימוש בצה"ל. מדובר במסוקים אמינים וחזקים שמשמשים להטסת פצועים ולהטסת כוחות מיוחדים, ובין היתר אלה המסוקים שלקחו חלק בפעולות לחילוץ חטופים מעזה.

פינוי פצועים על ידי מסוקי החילוץ ויחידה 669
פינוי פצועים מעזה על ידי מסוקי החילוץ ויחידה 669 (ארכיון) | צילום: דובר צה"ל

יותר מ-1,800 חיילי צה"ל שנפצעו בעזה מאז תחילת המלחמה פונו לבתי החולים ברחבי הארץ במסוקי הבלאק-הוק כשעליהם לוחמי יחידת העילית 669. זה גם מה שקרה הלילה, כאשר לוחם הנדסה קרבית שפעל תחת אוגדה 162 נפצע באזור רפיח, בהיתקלות עם מחבלי חמאס.