רס"ל (מיל') אפרים בן עמרם מת מפצעיו לאחר שנפגע מכטב"ם בגולן

הותר לפרסום: רס"ל (מיל') אפרים בן עמרם, בן 25 מיסוד המעלה, לוחם בגדוד 53, עוצבת ברק (188), מת מפצעיו לאחר שנפגע בחודש שעבר מנפילת כטב"ם חיזבאללה בצפון רמת הגולן

זמן צפייה: 00:59

דובר צה"ל התיר הערב (חמישי) לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף: רס"ל (מיל') אפרים בן עמרם, בן 25 מיסוד המעלה, לוחם בגדוד 53, עוצבת ברק (188), שמת מפצעיו לאחר שנפגע בחודש שעבר מנפילת כטב"ם חיזבאללה בצפון רמת הגולן. 18 חיילים נפצעו בתקרית שהתרחשה ב-30 ביוני, אך מצבם של שאר הנפגעים הוגדר קל.

מתחילת המלחמה נפלו 683 חיילי צה"ל, בהם 325 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

רס"ר (מיל') ולרי צ'פונוב
רס"ר (מיל') ולרי צ'פונוב | צילום: דובר צה"ל

בסוף השבוע שעבר התיר צה"ל לפרסום את שמו של חלל נוסף שנפל מפגיעת כטב"ם בגבול הצפון: רס"ר (מיל') ולרי צ'פונוב, בן 33,מנתניה, קצין הרכב של גדוד 9308, חטיבת אלון (228). הוא נפצע באורח אנוש מפגיעת הכטב"ם ששיגר חיזבאללה באזור קיבוץ כברי שבגליל המערבי, ופונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה כשהוא סובל מרסיסים בחזה, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

מנהל המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים, ד"ר חאלד עטאללה, מסר: "הפצוע הובא עם פגיעות רסיסים בפלג גופו העליון, תוך פעולות החייאה מתקדמות שהחלו בשטח. עם הגעתו הוכנס לחדר ההלם, שם המשכנו בפעולות ההחייאה, ובהמשך נאלצנו למרבה הצער לקבוע את מותו".

חילופי אש בגבול הצפון
חילופי אש בגבול הצפון | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

היום חיסל כלי טיס של חיל האוויר את המחבל חסן עלי מהנא, אשר שימש כגורם ביחידת ההנדסה של חיזבאללה בגזרת קאנא, ובמסגרת תפקידו לקח חלק בתכנון והוצאה לפועל של מגוון פעולות טרור נגד ישראל.

מוקדם יותר היום אישר צה"ל  כי חיסל את מחמד ג'בארה, מחבל המשויך לחמאס בלבנון. "כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב הבקאע שבעומק המדינה, וחיסל את ג'בארה", נמסר מהצבא. "חיסולו פוגע ביכולת חמאס לקדם ולבצע מתווי טרור נגד מדינת ישראל בגבול הצפון, אותם קידם בתקופה האחרונה".

כחלק מתפקידו, ג'בארה היה אמון על קידום והוצאה לפועל של מתווי טרור ושיגורים מלבנון לשטח ישראל, חלקם בשיתוף פעולה עם ארגון הטרור הג'מאעה האסלאמית בלבנון.