דיווח: בישראל שואפים לעבור לשלב ג' בלחימה - עד סוף החודש

על פי ה"ניו יורק טיימס", בכירים ישראלים אמרו לעמיתיהם האמריקניים שהם מקווים להשלים נסיגה משמעותית של כוחות צה"ל מעזה בשבועות הקרובים - אלא אם יתקלו בלחימה קשה של חמאס. גורמים בארה"ב טוענים: "היקף הכוחות בצפון הרצועה כיום - פחות ממחצית מזה שהיה באזור בשיא התמרון"

פעילות הכוחות ברצועת עזה חרבות ברזל
פעילות הכוחות ברצועה | צילום: דובר צה"ל

העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" דיווח היום (שלישי) כי בכירים ישראלים אמרו לעמיתיהם האמריקניים בשיחות סגורות שהם "מקווים להשלים את המעבר לשלב הבא במלחמה עד סוף חודש ינואר". עם זאת, לפי הדיווח, הבכירים הישראלים הדגישו כי אם כוחות צה"ל ייתקלו בהתנגדות קשה של חמאס, או יגלו איומים חדשים ובלתי צפויים - היקף נסיגת הכוחות יקטן והתקיפות האוויריות האינטנסיביות יימשכו.

עוד נכתב ב"ניו יורק טיימס" כי גורמים אמריקניים מאמינים שהיקף כוחות צה"ל בצפון הרצועה כיום הוא פחות מ-25 אלף חיילים, כאשר בשיא התמרון היו במרחב כ-50 אלף חיילים, כך להערכת העיתון.

Whatsapp Image 2024 01 09 At 1
מזכיר המדינה בלינקן בנתב"ג, אתמול | צילום: רויטרס

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נחת אמש בישראל. מדובר בביקור החמישי של בלינקן בארץ מפרוץ המלחמה, והוא צפוי להיפגש עם הצמרת המדינית - במטרה לדון, בין היתר, בהמשך המערכה ברצועה, וכן באסטרטגיית "היום שאחרי".

תת-אלוף דניאל הגרי אמר אתמול בריאיון לעיתון כי "צה"ל החל בשלב פחות אינטנסיבי ברצועת עזה", במעבר למערכה שתכלול פחות כוחות קרקעיים ותקיפות אוויריות. הגרי הוסיף כי המיקוד יהיה בדרום הרצועה ובמרכזה, ובמיוחד בח'אן יונס ובדיר אל-בלח. עוד אמר דובר צה"ל ל"ניו יורק טיימס" כי "היקף הכוחות ברצועה ילך ויקטן. הצבא עובר לפשיטות נקודתיות במקום תמרון רחב".

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

גם שר הביטחון יואב גלנט התראיין אתמול לתקשורת הזרה. בריאיון לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל", התייחס גלנט למעבר לשלב ג' של המלחמה, ואמר כי "צה"ל יעבור משלב התמרון האינטנסיבי של המלחמה לסוגים שונים של מבצעים מיוחדים". עם זאת, גלנט וראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו אתמול בישיבת סיעת הליכוד כי "המלחמה לא עומדת להסתיים לא בדרום ולא בצפון והיא תמשיך עוד חודשים רבים".