9 לוחמים נפלו ברצועת עזה; 6 מהם - בתאונה מבצעית

6 לוחמים נהרג אתמול בפיצוץ משאית באל-בורייג' שבמרכז הרצועה מפיצוץ משאית תחמושת. בצה"ל החלו לתחקר את האירוע, ונבדק אם ירי טנק גרם להתלקחות ולפיצוץ. עוד 3 לוחמים נפלו בקרבות בדרום רצועת עזה ו-7 נפצעו קשה

זמן צפייה: 09:23

דובר צה"ל התיר היום (שלישי) לפרסום כי 9 לוחמים נפלו בעזה ביממה האחרונה, מהם 6 שנהרגו בתאונה מבצעית באל-בורייג' שבמרכז הרצועה: רס"ל במיל' גבריאל בלום, בן 27 מבית שמש, לוחם בצוות ההנדסה האוגדתי של אוגדה 36, רס"ם במיל' עקיבא יסינסקי, בן 35 מרמת גן, לוחם בגדוד ההנדסה 8173 של חטיבת "עציוני" (6), וארבעה לוחמי יהל"ם - רס"ר במיל' עמית שחר, בן 25 מרמת יוחנן, סרן במיל' דניס קרוחמלוב וקסלר, בן 32 מבאר שבע, סרן במיל' רון אפרימי, בן 26 מהוד השרון ורס"ר במיל' רועי אברהם מימון, בן 24 מעפולה. בצה"ל בודקים אם טנק ירה לעבר עמוד שגרם להתלקחות ולפיצוץ חומר הנפץ שגרם למותם של ששת הלוחמים.

בדרום הרצועה נפלו סמל רועי טל, בן 19 מכפר יהושע, לוחם בגדוד 94 של חטיבת כפיר, ושני לוחמים מגדוד ההנדסה 8219, עוצבת 'חצי האש' (551) - רס"ל במיל' דוד שורץ, בן 26 מאלעזר, ורס"ל במיל' יקיר הכסטר, בן 26 מירושלים. לוחם נוסף מהגדוד נפצע קשה באותו הקרב.

התקרית הקשה שבה נפלו לוחמי ההנדסה אירעה באל-בורייג'. הכוחות הגיעו למקום על מנת לפוצץ מנהרה תת-קרקעית, בה חמאס ייצר רקטות. כתוצאה מתקלה מבצעית, אירע פיצוץ במשאית חומרי הנפץ שבאמצעותם הכוחות היו אמורים להשמיד את המנהרה, וכתוצאה מכך נהרגו ששת הלוחמים. הפיצוץ תועד במצלמת חדשות 13, שביקרו במנהרה טרם הגיעו הכוחות לפוצץ אותה. 

בתקרית זו נפצעו קשה קצין לוחם ושני לוחמים במילואים מצוות ההנדסה של אוגדה 36, בהם הזמר והשחקן עידן עמדי, כוכב הסדרה "פאודה", שמשרת במילואים מאז 7 באוקטובר. כמו כן, שני קציני מילואים בחטיבה 646 ולוחם במילואים בגדוד 8105 של עוצבת "שועלי המרום" (646) נפצעו קשה בקרב במרכז הרצועה. יותר מ-2,400 חיילים נפצעו מתחילת המלחמה, מתוכם 52 פצועים עדיין מאושפזים במצב קשה.

מאז תחילת המלחמה הותרו לפרסום שמותיהם של 519 חללי צה"ל, מתוכם 185 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

עידן עמדי עם הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי
עידן עמדי עם הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי

ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ ספד לרס"ר במיל' רועי אברהם מימון: "היותו פראמדיק שהתנדב שנים להצלת חיים, אהבתו לבעלי חיים והיותו טבעוני - מלמדת על אדם ערכי ומיוחד. סבו של רועי היה רב קהילה בצרפת. משפחת מימון הגשימה את מצוות יישוב ארץ ישראל בציונות ובהקרבה אינסופית. תושבי עפולה משתתפים באבלה הכבד של משפחת מימון עם נפילתו של רועי. עצוב לנו מאוד. אני כותב ובוכה".

במועצה האזורית עמק יזרעאל ספדו לסמל רועי טל: "המומים, אבלים וכואבים את נפילתו. אנו מחבקים ומחזקים את משפחת טל היקרה ואת קהילת כפר יהושע כולה בשעה קשה זו, ומשתתפים בצערה הכבד". הוא הותיר אחריו הורים ושלושה אחים.

הרב אמנון בזק עם תלמידיו רס"ל במיל' יקיר הכסטר ורס"ל במיל' דוד שורץ
הרב אמנון בזק עם תלמידיו יקיר הכסטר ודוד שורץ, בטקס סיום קורס מ"כים | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הרב אמנון בזק מישיבת הר עציון ספד לתלמידיו רס"ל במיל' דוד שורץ ורס"ל במיל' יקיר הכסטר. בזק כתב בפוסט בפייסבוק: "ושוב עלה המוות בחלוננו, ושוב בוקר שחור. הרבה מן המשותף היה ליקיר ולדוד. שניהם עדיני נפש, עם לב זהב. שניהם למדו יחד בכיתתי, שירתו יחד בהנדסה, יצאו יחד לקורס מ"כים. למה אשכל גם שניכם יום אחד?"

"לפני כל חג, דוד היה מתקשר לברך בחג שמח או בשנה טובה, או פשוט הגיע לבקר", סיפר בזק, "הקים עם אשתו מיטל את ביתו ברחובות; בית של תורה, מדע והמון אהבה. יקיר בא ממשפחה של עולים, שמתוך אהבת העם והארץ עלו לארץ. תמיד עם חיוך קל על פניו, מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות. יקיר ודוד, בחייכם ובמותכם לא נפרדתם. אהבתי אתכם כל כך. יהי זכרכם ברוך".