כוכבי על מחדל 7 באוקטובר: "אני אחראי לפעולות צה"ל בתקופתי"

הרמטכ"ל לשעבר אמר בטקס בהר הרצל: "ב-7 באוקטובר החומה נפרצה לחלוטין. האירוע יצטרך להיבדק מכל הזוויות - גם בתקופת כהונתי". הוא מתח ביקורת חריפה על הממשלה: "אנשים בעלי השפעה נוקטים דרך מפלגת - ויוצרים איום ביטחוני וקיומי"

זמן צפייה: 01:19

הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף במיל' אביב כוכבי אמר היום (שני) בטקס זיכרון לחללי שיירת הל"ה בהר הרצל: "אני אחראי להחלטות ולפעולות שנעשו בצה"ל בתקופתי, ושואל עצמי ללא הרף מה יכולנו לעשות אחרת".  לדבריו, "הימים קשים מלווים בצדקת הדרך ובכמיהה לאחדות. ‏ב-7 באוקטובר החומה נפרצה לחלוטין. האירוע יצטרך להיבדק מכל הזוויות - גם בזמן כהונתי".

הרמטכ"ל לשעבר מתח ביקורת חריפה על הממשלה: "אנשים בעלי השפעה נוקטים דרך מפלגת. זה יוצר איום ביטחוני וקיומי. הפסיקו את ההתבטאויות הקיצוניות, ומעל הכול - השאירו את הצבא מחוץ לשיח הזה, תנו לצה"ל לנצח ואל תתנו לאויב הזדמנות נוספת".

הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף אביב כוכבי
הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף אביב כוכבי | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הוא אמר עוד: "נצטרך ללמוד מחדש את תפיסת המלחמה. יש כאלה שלפתע גילו את הדור הנוכחי. ראינו אותם מתגייסים חדורי מוטיבציה, באימונים, בפעילות המבצעית תחת אש - חיילי הסדיר והמילואים כאחד. אני ראיתי אותם, סמכתי עליהם ותמיד אוהב אותם". כוכבי הוסיף כי "יש לחסל את חמאס - ואין לקבל תוצאה אחרת".