דיווחים בסוריה: נמל התעופה של חלב הושבת לאחר שהותקף מהאוויר

בתקשורת הסורית דיווחו על הפצצה של חיל האוויר הישראלי בנמל התעופה הבינלאומי בצפון המדינה. לפי הדיווחים, התקיפה בוצעה מכיוון הים התיכון, והוציאה את נמל התעופה מכלל שימוש. לא דווח על נפגעים. משרד החוץ הסורי: "מזהירים את ישראל מפני ההשלכות של המשך ביצוע הפשעים הללו"

זמן צפייה: 00:21

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה הלילה (שלישי) על תקיפה ישראלית בשדה התעופה הבינלאומי של חלב. גורם צבאי אמר לסוכנות הידיעות כי בשעה 02:07 ביצעה ישראל תקיפה אווירית מכיוון הים התיכון, מערבית ללטקיה כנגד שדה התעופה הבינלאומי של חלב. על פי הגורם שדה התעופה יצא מכלל שימוש. לא דווח על נפגעים.

משרד התחבורה והתעופה האזרחית של סוריה פרסם תגובה: "בעקבות התוקפנות הישראלית על שדה התעופה הבינלאומי בחלב שהובילה להשבתתו, הוחלט להסיט את נחיתתם של מטוסי סיוע הומניטריים לנפגעי רעידת האדמה משדה התעופה הבינלאומי של חלב לשדות התעופה של דמשק ולטקיה".

ממשרד החוץ הסורי נמסר: "תוקפנות זו משקפת פעם נוספת את הצורות הקשות ביותר של ברבריות וחוסר אנושיות של היישות הישראלית ואת הנוהג שלה להפר בצורה חמורה ובוטה ביותר את החוק הבינלאומי, לרבות החוק ההומניטארי הבינלאומי. סוריה מזהירה את ישראל מפני ההשלכות של המשך ביצוע הפשעים הללו, וקוראת לקהילה הבינלאומית לגנות אותם ולפעול על מנת לשים להם קץ שכן הם מהווים איום וסכנה נוספת לביטחון ולשלום באזור".

"התוקפנות הנפשעת אותה ביצעה הישות הציונית היום לפנות בוקר במהלכה תקפה את שדה התעופה הבינלאומי של חלב והובילה להשבתתו היא בבחינת פשע כפול. פעם אחת משום שהותקף שדה תעופה בינלאומי ופעם שניה משום שהותקף ערוץ עיקרי להגעת סיוע בינלאומי מסוריה ומחוצה לה לקורבנות רעידת האדמה.

תקיפה בסוריה, ארכיון
תקיפה בסוריה (ארכיון)

נזכיר כי הפעם הקודמת בה דווח על תקיפה ישראלית בסוריה הייתה ב-18 בפברואר. ביום שלמחרת דווח על לפחות 5 בני אדם שנהרגו, ביניהם איש צבא סורי, ו-15 נוספים שנפצעו, בתקיפה שאירעה בעיר דמשק ובפרבריה. בהודעה הרשמית שפרסם אז צבא סוריה נטען כי, לקראת השעה 23:30, ישראל ביצעה מתקפה אווירית באמצעות "מטח טילים" שנורה מרמת הגולן - ופגע בכמה מטרות בעיר דמשק ובפאתיה.