פקד ארנון זמורה, לוחם הימ"מ, נפל במבצע חילוץ החטופים בנוסייראת

הותר לפרסום: נקבע מותו של פקד ארנון זמורה, בן 36 משדה דוד, מפקד ולוחם בימ"מ שנפצע באורח אנוש במבצע חילוץ החטופים ממחנה נוסייראת שבמרכז הרצועה. במבצע בו נפל חולצו לישראל החטופים נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזלוב, שנחטפו מהמסיבה ברעים ב-7 באוקטובר

זמן צפייה: 01:26

משטרת ישראל ומשמר הגבול התירו לפרסום כי נקבע מותו של פקד ארנון זמורה, מפקד ולוחם בימ"מ בן 36 משדה דוד, אשר נפצע אנושות היום (שבת) במבצע חילוץ ארבעת החטופים הבוקר במחנה נוסייראת שבמרכז רצועת עזה. "ארנון פונה באורח אנוש לבית חולים, שם נלחמו על חייו, אך בצער רב נקבע מותו. הודעה נמסרה לבני משפחתו", נמסר. הלווייתו תתקיים מחר בשעה 16:00 בחלקה המשטרתית בהר הרצל.

משפחתו של פקד זמורה ספדה לו: "אנחנו כואבים מאוד את נפילתו של ארנון האהוב והטוב שלנו, איש משפחה עוטף, אבא מסור ועדין, בן זוג אהוב ואוהב וחבר בלתי רגיל. ארנון היה לוחם מוערך, קשוב כל כך לחבריו ליחידה וגם לבני ובנות משפחותיהם. איש ערכים עם לב ענק שהאמין בכל ליבו במשימת הגנת עם ישראל, אותה ביצע במסירות ובמקצועיות אדירה. על גבורתו של ארנון הצנוע והעניו שמענו בעיקר ממי שפגשו אותו ולחמו לצידו, ועוד נשמע. ארנון היה איש ספר ושיחה, ניגן בגיטרה, תכנן להתחיל ללמוד לתואר שני, אהב את החיים ואת אהוביו. הניח אחריו אישה ושני ילדים ואוהבים רבים אשר ימשיכו לשאת בליבם את האור המיוחד שהאיר".

"ארנון נפצע קשה בלחימה כשהוביל את הצוות שפרץ לתוך האיתור בו הוחזקו שלושה מהחטופים. הוא נכנס לקרב מול מחבל שהיה בחדר, פונה לבית החולים ובהמשך נקבע מותו. ארנון הוא החלל ה-11 של הימ"מ מאז 7 באוקטובר. תשעה לוחמי ימ"מ נפלו ב-7.10, וייטב לב הלוי ז"ל נפל בטול כרם לפני כחודש. לוחמי הימ"מ פועלים בחירוף נפש למען עם ישראל - בכל מקום שידרשו לכך. ארנון שירת בימ"מ כ-8 שנים והשתתף באין ספור פעילויות מבצעיות משמעותיות להגנה על אזרחי ישראל ולסיכול טרור בתקופתו כלוחם וכמפקד בימ"מ. הוא הציל פצועים תחת אש, ופעל רבות בנקודות מכריעות בפעילויות המבצעיות השונות", נמסר מטעם הימ"מ.

פקד ארנון זמורה
פקד ארנון זמורה

השר גלנט כתב: "מצדיע לזכרו של פקד ארנון זמורה ז"ל, מפקד צוות בימ"מ שהוביל את לוחמיו במבצע לשחרור חטופינו בלב שטח האויב, ונפל בקרב גבורה במשימה שאין ראויה ממנה. כמו בחייו, כך גם במותו - ארנון הציל חיים והיווה דוגמא ומופת כלוחם ומפקד. ליבי ומחשבותיי עם משפחתו, חבריו ופקודיו, יהי זכרו ברוך".

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל מרכין ראש בעקבות נפילתו של פקד ארנון זמורה, מפקד צוות ביחידה הלאומית ללוחמה בטרור (ימ"מ) של משטרת ישראל. ארנון גיבור ישראל, אוהב הארץ ומגנה. הלך בראש הכוח שחילץ את ארבעת החטופים ששבו ארצה לישראל מלב רצועת עזה. צה"ל מצדיע לזכרו. אנחנו מחבקים את משפחתו של ארנון בשעתה הקשה ביותר".

פקד ארנון זמורה
פקד ארנון זמורה

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק, אמר: "ברגשות מעורבים, אנו מבשרים שחולצו ארבעה חטופים בחיים, אך גם נפל מפקד צוות בימ"מ - פקד ארנון זמורה ז"ל במהלך הלחימה למול המחבלים במבצע. ארנון ז"ל, התגורר בשדה דוד, בגיל 36, נשוי ואב לשניים, היה מהלוחמים שלחמו בגבורה עילאית ב-7 באוקטובר, בין היתר ביד מרדכי בקרב בו נבלמו עשרות מחבלים מלהתקדם צפונה, ובמבצעים נוספים רבים לסיכול טרור, ובפעילותיו, הגן על מדינת ישראל. בשם משמר הגבול, אני משתתף בצער המשפחה. מג"ב ילווה את משפחתו לעד".

מקיבוץ יד מרדכי נמסר: "ארנון הוא מפקד הצוות מהימ"מ שלחם בצומת יד מרדכי ב-7 באוקטובר וביצע חבירה לכיתת הכוננות של קיבוץ יד מרדכי. בהגנה על הקיבוץ הוא וצוותו הרגו 37 מחבלי נוח'בה שפרצו לשטח הארץ ביום המתקפה, ולפני מספר חודשים הגיע לפגוש את כיתת הכוננות ולספר את סיפור הקרב".

נועה ארגמני, אנדריי קוזלוב, אלמוג מאיר ושלומי זיו
נועה ארגמני, אנדריי קוזלוב, אלמוג ג'אן ושלומי זיו בבית החולים | צילום: דובר צה"ל

במסגרת מבצע החילוץ בו נפל פקד ארנון זמורה, חולצו ממחנה נוסייראת שבמרכז הרצועה החטופים נועה ארגמני (25), שלומי זיו (40), אלמוג מאיר ג'אן (22) ואנדריי קוזלוב (27), שנחטפו ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר.

ארבעת החטופים הוחזקו בשני בניינים אזרחים בלב מחנה הפליטים נוסייראת, כאשר שלומי זיו אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזלוב שהו באותו מקום, ונועה ארגמני הוחזקה בנפרד מהם. לפי דיווחים פלסטיניים, משאית אזרחית נכנסה למחנה הפליטים, כאשר בשלב מסוים לוחמי ימ"מ ושב"כ פרצו מתוכה - ופשטו על שתי הנקודות במקביל.

נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזלוב הבניין בנוסייראת בו הוחזקו החטופים
הבניין בנוסייראת בו הוחזקו החטופים

עם פריצתם, החל קרב יריות בין הלוחמים למחבלים, כשבמקביל, נגמ"שים וכוחות נוספים הגיעו למקום והעניקו ללוחמים מעטפת אש שאפשרה להם להוציא את החטופים החוצה. החטופים חולצו בשני רכבים - נועה ארגמני ברכב אחד, ושלושת הגברים ברכב שני. בשלב מסוים ודרמטי במיוחד, ברכב שחילץ את הגברים אירעה תקלה - והוא נתקע בלב נוסייראת.

חילופי אש קשים התפתחו במקום בין הכוחות למחבלים, ואש לחילוץ הופעלה מהאוויר, מהים ומהיבשה. בסופו של דבר, התקלה טופלה והרכבים חולצו מהמקום - אך דובר צה"ל הודיע על פציעתו באורח קשה של לוחם ימ"מ במהלך המבצע, פקד זמורה שכאמור מת מפצעיו, והוא היחיד שנפגע מבין מאות החיילים שהשתתפו בפעולה המיוחדת.

רגע נחיתת המסוק עם שלושה מהחטופים ששבו ארצה
רגע נחיתת המסוק עם שלושה מהחטופים ששבו ארצה | צילום: דובר צה"ל

המבצע יצא לפועל בזכות מודיעין אינטימי שאפשר לכוחות הפועלים בשטח להגיע למתחמים בהם הוחזקו החטופים. לקראת הפעולה ההירואית, אומרים בצה"ל, נעשו מבצעים נוספים כדי להעמיק את האיסוף המודיעיני במרחב. כמו כן, חוקרי יחידה 504 של אמ"ן (יחידת היומינט) ביצעו מאמץ ייעודי לקראת המבצע כדי לדייק את תמונת המודיעין.