הרמטכ"ל: "מי שקורא לאי-התייצבות פוגע בצה"ל ובביטחון המדינה"

על רקע האיומים בסרבנות בשל המשך חקיקת חוקי המהפכה המשפטית, אמר הרמטכ"ל: "היעד המרכזי שלנו הוא לשלב כשירות ולכידות בצה"ל, שהוא בבואה של החברה בישראל". ליברמן: ״הרמטכ״ל חייב להתפטר אם החוק לצמצום עילת הסבירות יעבור בקריאה שלישית״

זמן צפייה: 02:36

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי אמר הבוקר (שלישי) בפתח ישיבת ועדת החוץ והביטחון בכנסת, כי "כל מי שקורא לאי-התייצבות פוגע בצה"ל ובביטחון המדינה". לדבריו, "היעד המרכזי שלנו הוא לשלב כשירות ולכידות בצה"ל, שהוא בבואה של החברה בישראל".

עוד אמר הרמטכ"ל, כי "אנחנו בתחילתה של תוכנית רב-שנתית שהצגנו כבר בפני ראש הממשלה ושר הביטחון. צריך לומר שיש מיקוד באיום האיראני והרב-זירתי. הדבר החשוב ביותר בצה"ל הוא האנשים - אלה שעומדים להתגייס, חיילי החובה והמילואים. נעסוק באתגרים ובכיוונים השונים. האתגרים הביטחוניים מחייבים אותנו למוכנות גבוהה".

הרמטכ''ל הרצי הלוי בוועדת חוץ וביטחון
הרמטכ''ל הרצי הלוי בוועדת חוץ וביטחון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מאוחר יותר, נשא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן דברים בכנס כלכליסט, וקרא לרמטכ"ל להתפטר במידה שהחוק לביטול עילת הסבירות יעבור בקריאה שלישית. "החוק לביטול עילת הסבירות מהווה פגיעה קשה בכל אחד ואחת מאזרחי המדינה, בביטחון, ביכולת ההרתעה הישראלית, בחוסן הלאומי וברוח הלחימה״, אמר ליברמן.

לדבריו, "תפקידו של הרמטכ"ל הוא להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל ולשמור על כשירות הצבא, ובתנאים שנוצרו לא ניתן להבטיח לא ביטחון ולא כשירות. בעבר יגאל ידין ז"ל התפטר מתפקידו כרמטכ"ל בעקבות קיצוץ תקציבי ואפילו ויכוח על סעיפי הקיצוץ. דווקא מתוך אחריות לאומית, אני קורא לרב אלוף הרצי הלוי להתפטר ברגע שהחוק עובר בקריאה שלישית. הוא חייב לקחת אחריות, הוא חייב להתפטר, אין לו ברירה אחרת".