שר הביטחון גלנט מינה את אייל זמיר למנכ"ל משרד הביטחון

האלוף במילואים אייל זמיר יחליף את אמיר אשל בתפקיד הבכיר, ויחל את דרכו במהלך השבועות הקרובים לאחר חפיפה. זמיר שירת 38 שנים בצה"ל, כשבתפקידיו האחרונים כיהן כסגן הרמטכ"ל וכמפקד פיקוד הדרום

ימונה למנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אייל זמיר

שר הביטחון יואב גלנט החליט היום (שני) למנות את האלוף במילואים אייל זמיר לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון. זמיר צפוי להיכנס לתפקידו במהלך השבועות הקרובים בתום הליך חפיפה מסודר עם המנכ״ל היוצא, אלוף במילואים אמיר אשל, ולאחר השלמת הליך המינוי ואישורו בממשלה.

אייל זמיר בן ה-57, שירת במשך 38 שנים בצה״ל בתפיקי לחימה ופיקוד רבים, הוא בוגר הפנימיה הצבאית לפיקוד, והחל את דרכו בחיל השריון שם ביצע שורת תפקידי פיקוד כלוחם וקצין בתקופת האניתיפאדה הראשונה והשנייה ובלחימה ברצועת הביטחון בדרום לבנון. בתפקידיו האחרונים כיהן זמיר כסגן הרמטכ"ל, כמפקד פיקוד הדרום, וכמזכיר הצבאי של ראש הממשלה, תחת בנימין נתניבו.

יואב גלנט
יואב גלנט | צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

שר הביטחון אמר לאחר ההחלטה: "זמיר הוא מן המפקדים הטובים ביותר שצמחו בצה״ל בדור האחרון, מסלול שירותו מרשים והוא הצטיין בכל תפקידיו. היכרותי עם אייל היא ארוכת שנים, הכרתי מפקד מצטיין ומנהל איכותי - אמיץ, קר רוח, מקצועי וטוב מזג. אני משוכנע כי היכרותו עם המערכת הביטחונית על כל רבדיה תאפשר לו השתלבות מהירה בתפקיד".

המנכ"ל המיועד זמיר הודה לשר הביטחון על החלטתו, והוסיף: "למשרד הבטחון תפקיד חיוני בהמשך פיתוח עוצמתה הצבאית, חברתית וכלכלית של המדינה. נפעל בשיתוף פעולה לחיזוק עוצמתו של צה״ל, ארגוני הביטחון, התעשיה והחברה הישראלית".

המנכ"ל היוצא אמיר אשל אמר: "בשנתיים וחצי האחרונות פעלנו לחזק את מעמדה האסטרטגי של ישראל בעולם, חיזקנו את היחסים הביטחוניים עם ארה"ב, קידמנו תכניות מו"פ והצטיידות, שיבטיחו את יתרונו האיכותי של צה"ל לשנים רבות קדימה".