אחרי העימותים בחומש: ראש הישיבה נעצר בגין הפרת חוק ההתנתקות

הרב אלישמע כהן הוא ראש הישיבה בהתנחלות שפונתה ב-2009 ובה למד יהודה דימנטמן שנרצח בפיגוע הירי לפני כשבוע. הוא נעצר כשעבר במחסום, זומן לחקירה ושוחרר לאחר זמן קצר. מהישיבה נמסר: "בושה"

Whatsapp Image 2021 12 22 At 1
הרב אלישמע כהן ראש ישיבת חומש | צילום: ישיבת חומש

ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן, נעצר היום (רביעי) בחשד להפרת חוק ההתנתקות, זומן לחקירה עתידית - ושוחרר לאחר זמן קצר. ככל הנראה הוא נעצר במהלך בדיקה שגרתית במחסום. בישיבה, הנמצאת בהתנחלות שפונתה ב-2005, למד יהודה דימנטמן, שנרצח בפיגוע הירי לפני כשבוע.

הרב הגיע ברכבו למעבר חיזמה ובבדיקה שגרתית הלוחמים זיהו כי הוא דרוש לחקירה בתחנת אריאל של מחוז ש"י. לאחר בירור עם התחנה הביאו לו זימון לחקירה והוא שוחרר כעבור מספר דקות. מהישיבה נמסר כי "בנט מחזיר את חוק ההתנתקות לשולחן - פרס לרוצחים. בושה".

ממג"ב נמסר בתגובה לידיעה: "לפני כשעה הגיע למעבר חיזמה רכב ובו תושב אזור יו"ש, בבדיקה שגרתית של לוחמי מג"ב התגלה כי התושב דרוש לחקירה בתחנת אריאל במחוז ש"י. לוחמי מג''ב ביצעו בדיקה מול התחנה וכעבור זמן קצר הוא קיבל זימון לחקירה ושוחרר במקום ללא מעצר כמובן".

Xdltfl
הרב אלישמע כהן בהלווייתו של יהודה דימנטמן

הישיבה נמצאת במקום בו הייתה ההתנחלות חומש שפונתה במסגרת תוכנית ההתנתקות ב-2005, יחד עם שלושה יישובי נוספים בשומרון. השטח מוגדר כעת כשטח C אך הצבא לא מאפשר התיישבות מחדש וכמה פעמים כבר פינה את הישיבה.