כוננות מוגברת בירושלים: עשרות התרעות לפיגועים בחגי תשרי

בידי צה"ל והשב"כ התרעות רבות לפיגועי טרור במהלך החגים, ובתקופה הקרובה יימשכו המעצרים בשטחים. גם במשטרה לא לוקחים סיכונים, והכוחות בבירה יעובו וייתוגברו

זמן צפייה: 02:34

בצה"ל עוקבים בדאגה הערב (ראשון) אחר תופעת השתתפות אנשי המנגנונים הביטחוניים של הרשות הפלסטינית בפיגועי הטרור האחרונים, ומצביעים על תופעה מדאיגה. במשפחות מסוימות, למשל בשכם ובג'נין, יש אח אחד שמשרת במנגנונים, בעוד שהאח השני הוא מחבל - ומכאן הדרך לפיגוע קצרה יותר.

הפיגוע שסוכל היום מזכיר מאוד את האירוע בו נפל סגן מפקד סיירת הנח"ל, רס"ן בר פלח, בשבוע שעבר. השאלה היא האם המסתננים שנעצרו במרחב התפר הם מחבלים בעצמם, או שהתכוונו להכניס את הנשק לישראל על מנת שייבצעו בעזרתו פיגוע. כך או כך, בידי צה"ל והשב"כ עשרות התרעות לפיגועים בחגים. לכן נמשיך לראות את המעצרים בשטחים, שהולכים ומתגברים לקראת ראש השנה.

שוטרים שומרים על הסדר בירושלים בחגי תשרי
שוטרים שומרים על הסדר בירושלים בחגי תשרי | צילום: דוברות המשטרה

גם במשטרה נערכים בכוננות מוגברת לקראת החגים, כאשר 47 פיגועים סוכלו על ידי משטרת מחוז ירושלים מתחילת השנה. במשטרה לא לוקחים סיכונים, ובהתאם, מעבים ומתגברים את הכוחות ברחבי העיר לקראת חגי תשרי.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, סקר היום את הכוננות של משטרת ירושלים, ואמר שיש התראות רבות יותר מהשנים הקודמות. הוא ניסה להרגיע, וציין כי במשטרה מתכוונים לפרוס הרבה מאוד כוחות של שוטרים גם באזור כיכר ציון וגם באזורי בילוי נוספים בירושלים.

לאחרונה זיהו במשטרה ירושלים הרבה מאוד אירועים של קטטות בין יהודים לערבים, גם בכיכר ציון וגם באזורים נוספים במרכז העיר, ובמשטרה מתכוונים לתגבר את אזור מרכז העיר כדי לתת את הדעת לאירועים הללו.

שוטרים שומרים על הסדר בירושלים בחגי תשרי
שוטרים שומרים על הסדר בירושלים בחגי תשרי | צילום: דוברות המשטרה

במשטרה נערכים לעשרות אלפי מבקרים הצפויים להגיע לבירה בתקופת החגים, ובפרט להגעתם של מתפללים ומבקרים לכותל המערבי, לעיר העתיקה ולמקומות הקדושים. מפקד המחוז אמר בהערכת המצב המשטרתית: "המטרה של מחוז ירושלים היא לקיים את כל החגים ולאפשר לכל הדתות לקיים את מנהגיהן תך כדי שמירה על ביטחון הנפש, הרכוש, הסדר הציבורי".

תורג'מן התייחס גם לעליית יהודים להר הבית בתקופת החגים: "הנוהג הקבוע שקורה בהר מזה שנים יישמר. לא ישונו מועדי הביקור מי שיפר את הכללים יורחק מההר". בהודעת המשטרה נמסר כי מעצרים של מפגעים פוטנציאליים יתממשו עד לחגים, בהתאם להערכת מצב שתתבצע בסמוך להם.