מתיחות ביטחונית: סגר יוטל על יו"ש בפסח, המעברים בעזה ייסגרו

בהתאם להערכת המצב ולהנחיית הדרג המדיני, סגר כללי יוטל על יהודה ושומרון החל מיום רביעי, ובינתיים המשטרה ערוכה בכוחות מתוגברים ליום השישי השני של חג הרמדאן. כ-60 אלף פלסטינים עברו במהלך הלילה במעברי איו"ש בדרכם להר הבית

זמן צפייה: 01:09

מדובר צה"ל נמסר היום (שישי) כי בהתאם להערכת המצב הביטחונית ולהנחיית הדרג המדיני, סגר כללי יוטל על אזור יהודה ושומרון בחג הפסח, והמעברים ברצועת עזה ייסגרו, זאת החל מיום רביעי הקרוב, 5 באפריל, בשעה 17:00.

ביום שישי, 7 באפריל, ייפתחו המעברים לתנועת פלסטינים תושבי יהודה ושומרון, בהתאם לצעדים האזרחיים שאושרו לחודש הרמדאן. הסגר עתיד להסתיים בחצות הלילה שבין שבת לראשון, 9 באפריל, בכפוף להערכת מצב ובהתאם לשעות הפתיחה בשגרה.

סגר כללי יוטל על יהודה ושומרון גם בחג השני, החל מיום שלישי, 11 באפריל, בשעה 17:00, וכן ייסגרו שוב המעברים ברצועת עזה. פתיחת המעברים והסרת הסגר עתידה להתבצע בחצות הלילה שבין רביעי לחמישי, 13 באפריל, בכפוף להערכת המצב ובהתאם לשעות הפתיחה בשגרה. מצה"ל נמסר כי במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד, ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

פעילות לוחמי מג''ב
פעילות לוחמי מג''ב | צילום: דוברות המשטרה

בינתיים המשטרה ערוכה בכוחות מתוגברים ליום השישי השני של חג הרמדאן, וכ-60 אלף פלסטינים עברו במהלך הלילה במעברי איו"ש בדרכם להר הבית, כפול מכמות האנשים שנכנסו במעברי איו"ש ביום שישי שעבר.

2,300 לוחמים ולוחמת של משמר הגבול פועלים היום בירושלים, עוטף ירושלים ויהודה ושומרון, והבוקר קיים מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, הערכת מצב בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר של החיל. ניצב כהן ביקר את לוחמי החיל הפועלים במערת המכפלה שבחברון, ואמר: "יש פה חיבור מצוין בין לוחמי החיל ללוחמי החטיבה המרחבית של צה"ל, שיתוף הפעולה המוצלח הוא לאורך כל השנה בכלל האירועים המאתגרים בגזרה".

"גם כאן, כמו בכלל המקומות הקדושים ברחבי המדינה התכלית שלנו, לוחמי משמר הגבול, היא לאפשר את קיום פולחן הדת ולתת ביטחון לכלל התושבים", הוסיף מפקד מג"ב, "המבחן הגדול של כוחותינו הוא בזמן אירוע אמת, אני מצפה מהלוחמות והלוחמים להגיב לאירוע חריג בנחישות, במקצועיות ובמידה מותאמת לסיטואציה. אני מתרשם גם כאן מנוכחות מפקדים בשטח, מג"ב איו"ש ערוך ומוכן בצורה המיטבית ביותר כמו כלל לוחמי החיל הפרוסים בגזרות השונות".

המפכ''ל קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן בהערכת מצב בכותל
המפכ''ל קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן בהערכת מצב בכותל | צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי קיים היום הערכת מצב בנקודת המשטרה בכותל המערבי, בהשתתפות מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן ומפקדים בכירים נוספים. בתום הערכת המצב אמר המפכ"ל: "אנחנו בשבוע השני של חודש הרמדאן, שהחל באופן שקט יחסית לנוכח הטיפול המקצועי של מחוז ירושלים וכל כל השותפים שלנו ובפרט מג"ב, השב"כ וצה"ל".

"ההיערכות המבצעית נותנת מענה אפקטיבי לכלל האיומים והתרחישים השונים", הוסיף שבתאי, "בהקשר זה חשוב לשמר על מוכנות ודריכות מבצעית של השוטרים, בפרט בנקודות החיכוך. הטיפול בחריגים חייב להמשיך ולהיות נקודתי, מקצועי וממוקד. גם הנושא התודעתי חייב להיות מטופל היטב ביחס לאירועי הסתה וביחס לפרסומים כוזבים ושמועות. צריך להמשיך בהיערכות המבצעית החכמה, ולשמר את המצב הקיים בשטח ככל שניתן".

המפכ''ל קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן בהערכת מצב בכותל
המפכ''ל קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן בהערכת מצב בכותל | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז ירושלים אמר: "מאז תחילת הרמדאן, ראינו בעיקר את אווירת החג, כולל שיתוף פעולה של הציבור, ובהתאם גם יותר אנשים מגיעים לעיר העתיקה ולהר הבית ביחס לשנים קודמות. אנו פועלים לאפשר את חופש התנועה והפולחן במספר מעגלי היערכות, ממעברי עוטף ירושלים ועד העיר העתיקה והר הבית. לצד זאת, יש לא מעט טיפול שמתבצע במחוללי הסתה ברשתות החברתיות, וההיערכות המבצעית המשמעותית הכוללת מאמץ משולב לסיכול פח״ע, תימשך כל העת בכל הצירים והכלים שיש לנו".