דיווח ב"וושינגטון פוסט": חיזבאללה לא יתקוף במהלך השיחות בקטר

לפי הדיווח בארצות הברית, מתקפת התגובה של חיזבאללה עשויה להתעכב כדי שהדיפלומטיה תימשך. מקורב לארגון הטרור מלבנון אמר לעיתון האמריקני כי חיזבאללה לא יפתח במתקפה במהלך הפסגה בדוחא, מכיוון שהארגון לא מעוניין להיות אחראי על שיבוש עסקה אפשרית. הבוקר פרסם חיזבאללה סרטון חריג: משאיות מובילות טילים בתוך מנהרות ענק

זמן צפייה: 02:36

מתקפת התגובה של חיזבאללה עשויה להתעכב כדי שהדיפלומטיה תימשך, כך דווח הבוקר (שישי) ב"וושינגטון פוסט". מקורב לחיזבאללה אמר לעיתון האמריקני כי חיזבאללה לא יפתח במתקפה במהלך שיחות המו"מ בקטר, מכיוון שהארגון לא מעוניין להיות אחראי על שיבוש עסקה אפשרית.

בתוך כך, הבוקר פרסם חיזבאללה סרטון חריג, בו נראות משאיות מובילות טילים בתוך מנהרות ענק, כלוחמה פסיכולוגית לקראת תגובה אפשרית על חיסול רמטכ"ל הארגון פואד שוכר בלב הדאחייה של ביירות.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408161142' autoplay='0' credit='' desc='הסרטון שפרסם חיזבאללה: משאיות מובילות טילים בתוך מנהרות ענק' poster='' kid='1_8yg4yqa9' duration='276']

הקבינט המדיני-ביטחוני כונס אמש לדיון בקריה, ובצל המגעים והפסגה בקטר, בישראל מעריכים שהמתקפה של חיזבאללה ואיראן קרובה. לפי הערכות, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נחוש לתקוף ולא ימתין לאיראן. גורמים בארה"ב העבירו מסר לחיזבאללה - עם אזהרה: "אל תפעלו בדרך שתסכן את המו"מ".

Capture
חסן נסראללה, עלי חמינאי

מוקדם יותר אתמול אמר דובר צה"ל, תת- אלוף דניאל הגרי, כי צה"ל ב"מוכנות שיא בהתקפה ובהגנה. אנו פועלים מסביב לשעון". עם זאת, הוא הדגיש כי "בשלב זה אין שינוי במדיניות פיקוד העורף. אנו עם היד על הדופק כל הזמן". הוא הוסיף כי "אם יהיה שינוי בהנחיות - נעדכן את הציבור מיד".